پیش بینی بورس در اولین هفته زمستان / نگاه بازار به لایحه بودجه

کدخبر: ۵۴۳۷۸۶
اقتصادنیوز: در هفته پیش رو نگاه بازار به لایحه بودجه خواهد بود که قرار است روز یکشنبه به مجلس برود. از سوی دیگر همچنان شایعات و خبرهای پیرامون نرخ سود بانکی به گوش می‌رسد که می‌تواند برای معامله‌گران مهم باشد.
پیش بینی بورس در اولین هفته زمستان / نگاه بازار به لایحه بودجه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روند شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر در مجموع صعودی بود. شاخص در ابتدای هفته افت 2 هزار و 840 واحدی داشت اما پس از آن 2 روز صعودی را پشت سر گذاشت. شاخص روز یکشنبه 30 هزار و 308 واحد بالا آمد. در سومین روز کاری هفته شاخص 675 هزار واحد مثبت شد و روز سه‌‌شنبه شاهد ریزش 8 هزار و 813 واحدی شاخص کل بودیم. 

روز چهارشنبه نیز شاخص 4 هزار و 104 واحد بالا آمد تا شاخص کل در آخرین روز کاری هفته 23 هزار واحد بالا‌تر از هفته پیش بایستد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 1.6 درصد شود. 

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 11 هزار و 410 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 2.6 درصدی را ثبت کرد.

بورس

اما در آخرین هفته معاملاتی آذر ماه شاهد ورود پول حقیقی در دو روز ابتدایی هفته بودیم اما در سه روز متوالی بعدی پول حقیقی خارج شد. در روز دوشنبه 153 میلیارد تومان خارج شد که بالاترین رقم هفته بود و در دو روز بعدی تغییرات ارزش پول خروجی نزولی بود. 

همچنین در این هفته ارزش معاملات خرد رشد کرد و میانگین روزانه آن نسبت به هفته قبل 11 درصد افزایش یافت.

زمان فروش فوق‌العاده شاهین اعلام شد +جدول و شرایط

در این هفته نیز، همسو با رشد شاخص کل، شاخص هم وزن نیز روند صعودی داشت و در پایان هفته 11 هزار واحد بالاتر از هفته قبل ایستاد. 

بنابراین همسو با رشد نسبی معاملات، شاخص‌ها نیز صعود کردند. شاخص در این هفته توانست به کانال یک میلیون و 500 هزار واحد وارد شود اما خیلی زود آن را از دست داد و روز چهارشنبه هم نتوانست بیش از 4 هزار واحد بالا بیاید و زیر مرز 1.5 میلیونی باقی ماند.

 در هفته پیش رو نگاه بازار به لایحه بودجه خواهد بود که قرار است روز یکشنبه به مجلس برود. از سوی دیگر همچنان شایعات و خبرهای پیرامون نرخ سود بانکی به گوش می‌رسد که می‌تواند برای معامله‌گران مهم باشد. 

همچنین اخباری پیرامون مذاکرات هسته‌ای بار دیگر مطرح می‌شود که در هفته گذشته نیز بر بازارها اثر گذاشت. اثری که نشان می‎‌دهد بازارها نسبت به تحولات سیاسی و دیپلماتیک حساس است و اثر هر گونه تغییر موضع رسمی در میان طرفین به سرعت در بازارها نمایان می‌شود. 

تحلیلگران معتقدند با توجه به تورم انتظاری و رشد قیمت‌ها در بازارهای موازی، بورس نیز پتانسیل رشد بیشتر را دارد. خصوصاً در سهم‌ها و صنایعی که به لحاظ بنیادی وضعیت بهتری دارند می‌توانند به ارزش ذاتی خود نزدیک شوند. 

تحلیلگران تکنیکی سطح مقاومت بعدی شاخص را رقم یک میلیون و 530 هزار واحد می‌دانند و معتقدند مرز یک میلیون و 500 هزار واحد مرز روانی بازار است و شاخص اگر نتواند آن را بشکند ممکن است در سطوح زیرین باقی بماند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید