توییتر در معرض ورشکستگی

کدخبر: ۵۴۳۸۶۲
گفته می‌شود ایلان ماسک پس از دست‌دادن آرا در نظرسنجی‌ای که در توییتر منتشر شد شروع به جستجو یک مدیرعامل جدید کرد. باید دید که بااین‌وجود ماسک از سمت مدیریتی خود کنار می‌کشد یا خیر.
توییتر در معرض ورشکستگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، توییتر که به‌تازگی توسط ایلان ماسک به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری شده است در معرض افت ۳ میلیارد دلاری قرار دارد. این میلیاردر آمریکایی گفت: به‌محض یافتن جانشین از سمت خود در مدیریت کناره‌گیری می‌کند.

گفته می‌شود ایلان ماسک پس از دست‌دادن آرا در نظرسنجی‌ای که در توییتر منتشر شد شروع به جستجو یک مدیرعامل جدید کرد. باید دید که بااین‌وجود ماسک از سمت مدیریتی خود کنار می‌کشد یا خیر.

ماسک هنگام شروع نظرسنجی متعهد شد که از نتایج پیروی کند، اما یک روز بعد او بیش از ده‌ها بار بدون اشاره مستقیم به نتیجه، توییت کرده بود و گفت: جستجو برای یک مدیرعامل جدید ممکن است طولانی شود و نتیجه آن زمان ببرد.

ماسک از زمانی که توییتر را در ماه اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، بدون مشورت و به‌تنهایی آن را اداره می‌کند. ماسک همچنین اعلام کرد که این پلتفرم در مسیر افت ۳ میلیارد دلاری در سهام است.

از جمله کسانی که در حلقه داخلی ایلان ماسک باقی‌مانده‌اند، می‌توان به جیسون کالاکانیس سرمایه‌گذار توییتر و دیوید ساکس مدیر اجرایی سابق پِی‌پال اشاره کرد. ساکس و کالاکانیس پس از بسته‌شدن قرارداد، پیشنهاداتی برای آینده توییتر به ماسک ارائه دادند.

ساکس روز دوشنبه یک خبر درباره تجارت توییتر را ری‌توییت کرد، برنامه جدیدی که به کسب و کارها اجازه می دهد کارمندان کلیدی خود را در توییتر شناسایی کنند.

ماسک در یکی از اولین توییت‌های خود پس از پایان نظرسنجی گفت توییتر رأی‌گیری در مورد تیک آبی برای مشترکین اصلی انجام می دهد. نیویورک تایمز گزارش داده است که این سرویس که ماهیانه ۸ دلار هزینه دارد، تا ۱۵ نوامبر حدود ۱۴۰ هزار مشترک را جذب کرده است.

کالاکانیس به درخواست ایمیلی مبنی بر اینکه آیا او و ماسک در مورد نقش مدیرعامل صحبت کرده اند یا خیر، پاسخی نداد. سخنگوی ساکس هم از اظهارنظر خودداری کرد.

ماسک هشدار داده است که توییتر در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد و پس از کاهش شدید کارکنان، یک محیط کاری "سخت‌" برای کارگران باقی‌مانده، ایجاد کرده است

او کمتر از دوماه ریاست خود، سرمایه‌گذاران را ترسانده و تمام سازندگان توییتر را از خود دور کرده است و این موضوع انعکاس خبری بسیاری را در پی داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید