قیمت طلا جهانی امروز 3 دی 1401

کدخبر: ۵۴۳۸۸۳
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۷۹۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.
قیمت طلا جهانی امروز 3 دی 1401

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، انتشار اطلاعات مربوط به کاهش تورم در آمریکا باعث افزایش قیمت طلا در روز جمعه شد. اما این کاهش تورم آن‌قدر نیست که باعث شود فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را آهسته‌تر کند.

رویترز گزارش داد،‌ قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد افزایش به 1798 دلار و 20 سنت رسید.

 قیمت طلا حدود 0.2 درصد طی هفته گذشته افزایش یافته که بهترین عملکرد آن طی 20 روز گذشته بوده است.

 هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا 0.1 درصد در ماه نوامبر پس‌از افزایش 0.4 درصدی در اکتبر بالا بالا رفته، درحالی‌که تورم پایین‌تر آمده‌است.

 قیمت طلا بیش‌از 1 درصد در روز پنجشنبه به‌دنبال انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافت. این اطلاعات نشان می‌داد اقتصاد آمریکا سریع‌تر از حد انتظار رشد کرده که باعث می‌شود فدرال رزرو رویکرد خود برای مقابله با تورم را آرام‌تر کند.

 درحالی‌که همواره از طلا به‌عنوان پشتوانه ای در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره تمایل برای خرید این فلز گران‌بها را کاهش می‌دهد.

 قیمت طلا دومین کاهش سالانه خود را در پایان سال جاری میلادی تجربه خواهد کرد و حدود 2 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

 تحلیلگران عقیده دارند با وجود این‌که تورم بالا همچنان در 2023 مشکل‌ساز خواهد بود، اما بانک‌های مرکزی در اواسط سال آینده میلادی سیاست‌های خود را آرام‌تر خواهند کرد که از بازار فلزات حمایت می‌کند.

 شرایط در چین با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای دنیا هم بر خرید این فلز گران‌بها تأثیر می‌گذارد.

 قیمت نقره امروز با 1.26 درصد افزایش به 23 دلار و 92 سنت رسید و پلاتین با 4.47 درصد افزایش 1027 دلار و 1 سنت معامله می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید