توسط صندوق توسعه ملی؛

خرید ۲۰۰۰ میلیارد تومان سهام 10 شرکت بورسی

کدخبر: ۵۴۶۴۰۲
​ معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی از خرید ۲۰۰۰ میلیارد تومان سهام توسط این صندوق در بورس خبر داد و گفت: علاقه مندیم تا سطح ۸۰ میلیارد دلار در طی۱۰ سال سرمایه گذاری در بخش بالادست انرژی انجام شود.
خرید ۲۰۰۰ میلیارد تومان سهام 10 شرکت بورسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمد جواد دانش معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی و عضو هیئت عامل این صندوق در پاسخ به تسنیم گفت: صندوق توسعه ملی امسال وارد بازار کامودیتیها از طریق بورس شده است. صندوق توسعه ملی امسال 2 هزار میلیارد تومان سهام حدود 10 شرکت بورسی را در بازار سرمایه خریداری کرده است.

معاون صندوق توسعه ملی گفت: 90 درصد سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در حوزه­‌ی انرژی و معادن است. در صندوق توسعه ملی به این نکته مهم توجه داریم که هرچه قدر در بالادست نفت و گاز سرمایه گذاری کنیم، 40 درصد ماحصل مشمول درآمدهای اختصاصی صندوق توسعه ملی است.

وی افزود سرمایه گذاری برای توسعه یک میدان نفتی و یا گازی از جنس بلند مدت است و مذاکرات مفصلی در این خصوص انجام شده است. دانش در پایان در پاسخ به تسنیم گفت: علاقه مندیم تا سطح 80 میلیارد دلار در طی10 سال سرمایه گذاری در بخش بالادست انرژی انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید