سیگنال دلار پشت خطی به بازار نقدی

قیمت طلا و سکه خیز برداشت /گپ مثبت در بازار دلار

کدخبر: ۵۴۷۰۱۳
اقتصادنیوز : در بازار امروز شنبه 17 دی ماه قیمت دلار ، سکه و طلا بالا رفت.
قیمت طلا و سکه خیز برداشت /گپ مثبت در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز شنبه 17 دی ماه در بازار ارز هرات با گپ مثبت باز شد. گفته می شود امروز اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی بازار مذکور 600 تومان بالاتر از دو روز قبل بوده است. معامله گران امروز  مدعی بودند نرخ دلار هرات وارد کانال جدید شده است.

گپ مثبت در بازار دلار 

قیمت دلار در سلیمانیه هم امروز با گپ نزدیک به 700 تومانی روانه بازار شد.نرخ دلار در بازار سلیمانیه ظهر امروز بیش از 1 هزار تومان گران تر از روز پنجشنبه گذشته معامله شد. نرخ حواله درهم نیز بالا رفت.

سیگنال دلار پشت خطی به بازار نقدی 

شماری از بازیگران ارزی عنوان می‌کردند که روز جمعه در بازار پشت‌خطی به مقداری میزان خرید بالا رفته بود همین امر موجب شد بازیگران ارزی امروز با آرایش صعودی روانه بازار شوند. مجموع عوامل یاد شده باعث شد به نرخ دلار در تهران شوک صعودی وارد شود.

عده ای از معامله گران می گفتند  ممکن است بازارساز در روزهای اول هفته جاری سطح عرضه خود را بالا ببرد و قدرت خود را یکبار دیگر به رخ معامله گران بکشد. در واقع ممکن است تحرکات پشت‌خطی معامله‌گران در ابتدای هفته توسط بازارساز خنثی شود.

به نظر می رسد برخی از معامله‌گران به دنبال این هستند که بازار در هفته جاری کف قیمت خود را تجربه کند.

برجام بازیگر نقش اول بازار ارز

برخی از معامله گران با اشاره به ادعای وال استریت ژورنال از نزدیکی آمریکا و عربستان برای مقابله با ایران و ادعای المانیتور ازحرکت برجام به سمت گورستان  و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران مدعی بودند مذاکرات برجام همچنان نقش اول بازار ارز را بازی می کند. فعالان بازار  مدعی بودند در صورتی که مسائل هسته ای حل نشود احتمال صعود دلار در بلند مدت وجود خواهد داشت.  


در اکو ایران ببینید ؛ 

دلار رسمی بالا رفت 

نرخ دلار در بازار رسمی هم امروز رشد کرد. بازار متشکل ارزی امروز شاهد پیشروی قیمت دلار بود. نرخ دلار متشکل امروز 37 هزار و 800 تومان بود. دو روز قبل قیمت دلار متشکل  37 هزار و 476 تومان بود.

قیمت طلا و سکه خیز برداشت

روند صعودی قیمت طلای جهانی در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد. دیروز قیمت اونس طلا در محدوده 1861 دلار معامله شد. فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده 1866 دلار به فروش رسید.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار هم  امروز تا 1 میلیون و 872 هزار و 600 تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده 1میلیون و 864 هزار و 200 تومان به فروش رسید. این قیمتع در مقایسه با دو روز قبل 59 هزار و 300 تومان افزایش را نشان می دهد. 

قیمت سکه امامی امروز  در بازار رسمی با 20 میلیون و 448  هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته 132 هزار تومان گران تر بود. فلز زرد رنگ داخلی ظهر امروز در محدوده 20 میلیون و 748 هزار تومان بود که در مقایسه با دو روز قبل 432 هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید