بورس امروز به کدام سمت می رود؟/ پیش بینی بازار سهام 20 دی 1401

کدخبر: ۵۴۷۶۵۲
دیروز شاخص تا سطح یک میلیون و 646 هزار واحد بالا رفت. تحلیلگران تکنیکی این سطح را سقف مقاومت شاخص می‌دانند و معتقدند اگر شاخص بتواند به رشد ادامه دهد و از این سطح بالاتر رود، انرژی لازم برای صعود بیشتر را تأمین می‌کند و می‌تواند تا دو کانال بالاتر جهش کند.
بورس امروز به کدام سمت می رود؟/ پیش بینی بازار سهام 20 دی 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که در سه روز گذشته شاخص‌های  بازار سهام  صعود کرده‌اند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –سه‌شنبه 20 دی- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه  شاخص کل بورس  نزدیک به 19 هزار واحد رشد کرد و روز یکشنبه صعود 37 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و به کانال 1.6 میلیونی صعود کرد. روز دوشنبه نیز  شاخص کل  رشد 11 هزار و 678 واحدی داشت.

دیروز  شاخص هم وزن  نیز 3 هزار و 962 واحد بالا آمد و شاخص کل  فرابورس  رشد 151 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌دیروز، 457 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 190 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 71 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ سرمایه گذاری سایپا (وساپا)، شرکت‌ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) و شرکت کمباین سازی ایران (تکمبا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی)، شرکت‌ تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (چخزر) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای حفارس (شرکت حمل و  نقل بین المللی خلیج فارس)، شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) و قنیشا (شرکت قند نیشابور) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) و شرکت مدیریت سرمایه گذاری  کوثر  بهمن (وکبهمن) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 170 نماد صف خرید داشتند و 14 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت 24 درصدی به 776 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 28 درصد کاهش یافت و 370  میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 63 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر، تنها دو نماد در پایان معاملات صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش در پایان معاملات دوشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نماد شدوص در رتبه‌ بعدی قرار داشت.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه، شاخص کل در یک ساعت ابتدایی روند با ثباتی داشت و پس از آن در نیمه دوم معاملات روند صعودی پیدا کرد. تقاضا در بازار رشد کرد و  پول حقیقی  وارد شد. 

شاخص برای سومین روز متوالی به صعود ادامه داد و اغلب نمادهای بازار رشد قیمت داشتند. شستا، تاپیکو، فارس، شتران، فولاد،  کگل  و کچاد بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین برای چهارمین روز متوالی شاهد  ورود پول حقیقی  بودیم و دیروز 317 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. در مجموع 4 روز اخیر هزار و 655 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شده است. 

دیروز بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خگستر، دانا، ومعادن و شستا تعلق داشت و وساپا، ذوب، شبندر، غاذر، شتران،  میدکو  و اپال در رتبه‌های بعدی بودند. 

معاملات دیروز با مازاد تقاضای 250 میلیارد تومانی بسته شد تا معامله‌گران را به تداوم صعود امیدوار کند. تحلیلگران تکنیکی مرز یک میلیون و 646 هزار واحد را سقف مقاومت شاخص می‌دانند و معتقدند اگر شاخص بتواند به رشد ادامه دهد و از این سطح بالاتر رود، انرژی لازم برای صعود بیشتر را تأمین می‌کند و می‌تواند تا قله یک میلیون و 800 هزار واحد بالا برود. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید