گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

دلار دنده معکوس زد/ قیمت ربع سکه ریخت

کدخبر: ۵۴۷۷۶۴
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز سه شنبه 20 دی ماه 1401 مانند روز گذشته بود. قیمت‌ها پرحرارت شروع کردند و ابتدای کار بالا رفتند ولی در پایان پایین‌تر از قیمت بازشده بسته شدند.
دلار دنده معکوس زد/ قیمت ربع سکه ریخت

به گزارش اقتصادنیوز ، برخی فعالان عنوان می‌کردند که بازار به مرحله زمانی رسیده است که بخشی از معامله‌گران تمایل دارند به‌جای فعالیت در بازار، تماشاگر تغییرات قیمتی باشند. آنها در صورتی بار دیگر در بخش معاملات فعال خواهد شد که قیمت دلار از سطوح مقاومتی و حمایتی حساس عبور کند و وارد فاز تازه‌ای از تغییرات شود.

دلار دنده معکوس زد

برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در شروع معاملات هرات  تقریبا 300 تومان بالاتر از نرخ بسته شده دیروز بود اما با ادامه معاملات نرخ دلار درهرات عقب نشست و نسبت به عصر دوشنبه رنج شد. در واپسین ساعات معاملات نقدی هرات قیمت دلار تقریبا 250 تومان پایین تر از روز قبل به فروش رسید. 

در سلیمانیه هم معامله گران در ابتدای معاملات امروز شاهد افت محدود نرخ دلار بودند اما در نیمه روز دلار به سمت  مرز مقاومتی جدید حرکت کرد.نرخ دلار در بازار سلیمانیه عصر امروز مانند بازار هرات دنده معکوس زد و اندکی پایین امد

ساز مخالف اتحادیه با کف بازار 

برخی از معامله گران امروز مدعی بودند نرخ حواله درهم نیز در مقایسه با روز قبل تقریبا 80 تومان رشد کرده بود. اما عصر امروز نرخ درهم در مقایسه با دیروز 40 تومان بالاتر بود. در تهران هم طبق سایت اتحادیه طلا و ارز نرخ اسکناس آمریکایی عصر امروز مسیر صعود را دنبال کرده است. 

قیمت طلا رشد کرد 

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد قیمت طلا بود. قیمت اونس طلا عصر امروز 6 دلار بالا رفت و به 1876 دلار رسید. در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز تا 1میلیون و 895 هزار و 600 تومان بالا رفت اما عصرامروز در محدوده 1 میلیون و 880 هزار و 600 تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با روز قبل 3 هزار و 900 تومان رشد کرده بود. 

قیمت سکه امامی امروز  در سایت اتحادیه طلا و ارز نسبت به روز گذشته با گپ منفی باز شد. بالاترین قیمت فلز زرد رنگ داخلی در سایت فوق 21 میلیون و55 هزار تومان بود.

نرخ سکه عصرامروز  در محدوده 21میلیون و 52 هزار تومان به فروش رسید. روز گذشته اخرین قیمت سکه در این سایت 20 میلیون 899 هزار تومان بود

قیمت ربع سکه پایین آمد

قیمت ربع سکه امروز در محدوده 8 میلیون و 150  هزار تومان معامله شد .ربع سکه دیروز تا 8 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفته بود. به نظر می رسد با خبر ورود ربع سکه به بورس کالا از روز شنبه اینده  بخشی از حباب این فلز زرد رنگ در حال تخلیه شدن است . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید