پیش بینی بورس 21 دی 1401 /3 امید و یک تردید در بازار سهام

کدخبر: ۵۴۷۸۷۲
با توجه به مازاد تقاضا در معاملات دیروز، تداوم ورود پول حقیقی و ارزش معاملات خرد بالای 10 هزار میلیارد تومانی، که سه عامل صعودی مهم هستند، به نظر می‌رسد بازار بتواند امروز را هم صعودی آغاز کند. اما یک نکته دیگر در معاملات دیروز دیده می‌شود.
پیش بینی بورس 21 دی 1401 /3 امید و یک تردید در بازار سهام

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه 21 دی- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  21 هزار و 284 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 668 هزار و 190 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 236 واحد بالا آمد و در رقم 503 هزار و 637 واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس 235 واحد رشد کرد و به رقم 21 هزار و 143 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 439 نماد رشد قیمت و 222 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 34 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری صنعت‌ بیمه (وبیمه)، شرکت بهمن (خبهمن) و شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت موسسه اعتباری ملل (وملل)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت  سرمایه گذاری مسکن  الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز)، ما (شرکت بیمه ما) و  واعتبار  (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت صنایع بهداشتی  ساینا  (ساینا) و شرکت کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید 414 میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش 236 میلیارد تومان بود. بدین ترتیب معاملات دیروز با مازاد تقاضا بسته شد. 

نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 70 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و چکارن (شرکت کارتن ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر، تنها دو نماد در پایان معاملات صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش در پایان معاملات دوشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نماد بالبر در رتبه‌ بعدی قرار داشت.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در هفته اخیر شاخص روند کاملا صعودی داشته است. شاخص از ابتدای هفته صعودی شد و از روز یکشنبه وارد کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی شد.

دیروز هم تمامی شاخص‌های بازار رشد کردند.  شاخص هم وزن  به کانال 500 هزار واحدی وارد شد و شاخص فرابورس به ارتفاع 21 هزار واحدی صعود کرد. 

دیروز نمادهای فولاد، فملی، ومعادن، کچاد، شتران و فخوز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای شپدیس،  کگل  و شیراز بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

دیروز برای پنجمین روز پی در پی  پول حقیقی  به بازار وارد شد و نمادهای خبهمن، آریان، ومعادن، های‌وب، شپدیس، خاور، فولاد، وتجارت، جوین و  غزر  بیشترین  ورود پول حقیقی  را داشتند. 

در سوی دیگر،  خودرو  بیشترین خروج پول را داشت و سهم‌های کاما، شپنا، ذوب و خگستر در رده‌های بعدی قرار داشتند. همچنین  ارزش معاملات  خرد سهام با افزایش اندکی نسبت به روز کاری قبل به رقم 10 هزار و 666 میلیارد تومان رسید. 

تحلیلگران تکنیکی سطح یک میلیون و 646 هزار واحد را مرز مقاومت می‌دانستند که دیروز شاخص با قدرت آن را پشت سر گذاشت. و حال با توجه به مازاد تقاضا در معاملات دیروز، تداوم ورود پول حقیقی و ارزش معاملات خرد بالای 10 هزار میلیارد تومانی، که سه عامل صعودی مهم هستند، به نظر می‌رسد بازار بتواند امروز را هم صعودی آغاز کند. 

با این حال از ابتدای روند تغییرات پول حقیقی ورودی نزولی بوده و دیروز به کمترین رقم هفته رسید. در صورتی که عرضه حقیقی افزایش یابد و روند ورود سرمایه متوقف شد احتمال ریزش شاخص و تعدیل بازار وجود دارد. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید