استقبال از میلگرد بورسی گران

کدخبر: ۵۴۸۱۷۰
میانگین نرخ فروش میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا به 20 هزار و 600 تومان رسید. این رشد قیمت ظرف ماه ابتدایی زمستان و در شرایطی که تقاضای مصرفی به دلیل برودت هوا در حداقل ممکن قرار دارد، نشان از ذهنیت رشد نرخ در میان مدت با حمایت سیگنال‌های تورمی دارد.
استقبال از میلگرد بورسی گران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، نوردکارن ظرف سومین هفته از دی ماه امسال بالغ بر 184 هزار تن میلگرد با نرخی در بازه 16 هزار و 960 تومان تا 18 هزار و 400 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند؛ کف قیمت پایه نسبت به کف نرخ پایه در هفته قبل کاهش داشت، اما سقف آن افزایشی اعلام شد.

استقبال تجار از میلگرد فولادی عرضه شده در رینگ صنعتی بورس کالا نسبتا پررونق بود، به نحوی که 130 هزار تن تقاضا در این بازار به ثبت رسید که در نهایت به فروش 60 هزار تن میلگرد در این بازار منجر شد. فروش 60 هزار تن میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا نسبت به حجم معمول فروش این محصول قابل ملاحظه است. خرید میلگرد از این بازار در شرایطی که فصل زمستان زمان سنتی رکود در بازار مصرف است، نشان از پیش‌بینی رشد نرخ این محصول در میان و بلند مدت متاثر از سیگنال‌های تورمی دارد. درواقع واهمه از کاهش ارزش ریال باعث سوق خرید سرمایه‌ای به این بازار شده است.  

میانگین نرخ فروش میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا در سومین هفته از دی ماه به 18 هزار و 830 تومان رسید؛ با احتساب مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس، میانگین نرخ تمام شده این محصول به 20هزار و 600 تومان رسید. این در حالی است که در شرایط کنونی میلگرد در بازار آزاد با نرخی در بازه 19 هزار و 700 تا 20 هزار تومان به فروش می‌رود. در این شرایط استقبال از میلگرد 20 هزار و 500 تومانی در بورس کالا موید ذهنتی رشد قیمتی در این بازار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید