اختصاص 6000میلیاردتومان بودجه به شبکه ملی اطلاعات

کدخبر: ۵۴۸۹۳۷
اقتصادنیوز: سوابق قطع اینترنت بین‌الملل و اتکا به وجود شبکه ملی اطلاعات برای مدیریت ارتباطات ضروری، باعث شده تا کاربران ایرانی توسعه این شبکه را همواره به چشم یک معضل بنگرند و نسبت به تخصیص بودجه برای توسعه آن بدبین باشند.
اختصاص 6000میلیاردتومان بودجه به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در بودجه امسال اعتبارات و اختیارات ویژه‌ای برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده تا بتواند اعتبارات متفرقه‌ای را برای توسعه پروژه‌های خاص در اختیار بگیرد.

مثلا قرار است اعتباری معادل ۶۰۳۶ میلیارد تومان برای توسعه زیرساختی شبکه ملی اطلاعات تخصیص داده شود که چنین مبلغی حدودا معادل ۳۸ درصد بودجه‌ای است که کل مجموعه وزارت ارتباطات در اختیار دارد.

در بخشی از لایحه سال آتی همچنین تاکید شده تا «به‌منظور توسعه و گسترش این شبکه، صندوقی تحت عنوان «صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات» راه‌اندازی و اساسنامه این صندوق با پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و سازمان امور استخدامی تدوین شود.» البته نکته‌ای که باید توجه داشت آن است که اگرچه بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات نسبتا قابل‌توجه است، اما این بودجه نسبت به سال پیش از آن کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید