بورس قرمز پوش می شود؟/ پیش بینی بورس امروز 28 دی 1401

کدخبر: ۵۴۹۴۵۰
دیروز ارزش معاملات خرد سهام نسبت به روز قبل افزایش 8 درصدی داشت و شاخص‌ها رشد کردند. با این حال، بازار در دو ساعت پایانی معاملات دیروز روند نزولی داشت و با توجه به خروج پول حقیقی این نگرانی را ایجاد کرد که شاخص‌ها در آخرین روز معاملاتی هفته قرمزپوش شوند.
بورس قرمز پوش می شود؟/ پیش بینی بورس امروز 28 دی 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه 28 دی- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  6 هزار و 373 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 687 هزار و 47 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 315 واحد بالا آمد و در رقم 523 هزار و 647 واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس 63 واحد رشد کرد و به رقم 21 هزار و 440 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 309 نماد رشد قیمت و 328 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 49 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 51 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کشت و صنعت چین چین (غچین)، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا)، شرکت  تجارت الکترونیک  پارسیان کیش (تاپکیش) و شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غپینو (شرکت پارس مینو)، ولملت (شرکت واسپاری ملت) و سخزر (شرکت سیمان خزر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه نوین (نوین)، شرکت بین المللی ساروج بوشهر (ساروج) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت 49 درصدی به 602 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 23 درصد افزایش یافت و 372 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) با صف‌ خرید 63 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وساخت، نمادهای قاسم (شرکت قاسم ایران) و  شگل  (شرکت گلتاش) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد دی (بانک دی) اختصاص داشت و پس از دی، نمادهای دماوند، خریخت، خوساز و سخزر بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در هفته اخیر شاخص سه سمت و سوی متفاوت داشته است. روز شنبه شاخص روند نزولی داشت و بیش از 8 هزار واحد پائین آمد. روز یکشنبه بازار تعطیل بود و در روز دوشنبه شاخص نزدیک به 37 هزار واحد رشد کرد. در این روز بیش از هزار میلیارد تومان  پول حقیقی  وارد بازار شد که در دو سال اخیر سابقه نداشته است. با این حال روز سه‌شنبه برخی از نمادهایی که روز دوشنبه رشد داشتند صف فروش شدند. دیروز در 20 دقیقه ابتدایی بازار صعودی بود اما پس از آن روند شاخص‌ها پرنوسان شد و چند مرتبه تغییر جهت دادند. 

دیروز شاخص کل 6 هزار واحد بالاتر از روز قبل ایستاد و 38 صدم درصد رشد کرد. اما  شاخص هم وزن  64 صدم درصد رشد کرد تا نرخ رشد بالاتری را ثبت کند.

دیروز نمادهای شبندر، تاپیکو، اخابر، شتران، فملی، فولاد، ومعادن، شپنا، شیراز و  شبریز  بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای میدکو، کگل، خودرو، همراه، وتجارت، تیپیکو، وبصادر، وبملت و رمپنا بیشترین اثر افزایشی را داشتند. 

دیروز باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد و نمادهای فملی، شپنا، شستا، وبملت، وتوس، شتران، خساپا، فولاد، بورس، دانا و  نوری  بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، افق و  شبندر  بیشترین ورود پول را داشت و نماد خودرو (ایران خودرو) در رتبه سوم بود.  خودرو  که نماد آن به همراه نماد  خساپا  روز دوشنبه متوقف شده بود پس از بازگشایی با  ورود پول حقیقی  مواجه بود، ببیشترین ارزش و حجم معاملات بازار را داشت و از از عوامل رشد شاخص کل بورس بود. 

همچنین دیروز  ارزش معاملات  خرد سهام با افزایش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 10 هزار و 828 میلیارد تومان رسید. 

با این حال، بازار در دو ساعت پایانی معاملات دیروز روند نزولی داشت و با توجه به خروج پول حقیقی این نگرانی را ایجاد کرد که شاخص‌ها در آخرین روز معاملاتی هفته قرمزپوش شوند.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید