وعده جدید وزارت کار درباره ایجاد شغل

کدخبر: ۵۴۹۹۲۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر کار، مهم‌ترین هدف را ایجاد یک میلیون شغل در سال عنوان کرد و گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه کار و تولید در دولت سیزدهم اختصاص یافت.
وعده جدید وزارت کار درباره ایجاد شغل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمود کریمی بیرانوند در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: چهار موضوع اصلی اشتغال‌آفرینی در کشور شامل نرخ بالای بیکاری به‌ویژه در میان فارغ‌التحصیلان، فقدان هماهنگی لازم در بین متولیان ایجاد اشتغال، فقدان گردآوری اطلاعات جهت تقویت اشتغال‌آفرینی و ضعف فرهنگ کار و کارآفرینی است.

تشدید برخورد پلیس با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در توسعه اشتغال‌زایی کشور را طراحی زیست‌بوم ملی اشتغال و طراحی اطلس الگوهای اشتغال همه دستگاه‌ها به تفکیک مناطق جغرافیایی عنوان کرد.

کریمی‌بیرانوند از برگزاری سه نشست شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها از طریق ایجاد سامانه رصد اشتغال و الزام دستگاه‌ها به ثبت عملکرد به تفکیک کد ملی و آغاز نظارت پیامکی، تلفنی و حضوری برای نخستین بار در کشور انجام شد.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور بیان کرد: اساسنامه تشکیل کانون‌های استانی و ملی کارآفرینان به سراسر کشور ابلاغ شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار مهم‌ترین راهبرد این معاونت را تغییر رویکرد صدور مجوز مشاغل خانگی از تائیدمحور به ثبت‌محور عنوان و اضافه کرد: رسته‌های مشاغل خانگی در راستای پوشش مشاغل نوین و پیشرو از حدود ۴۰۰ به ۶۵۰ عنوان شغلی افزایش یافت.

وی از تسهیل صدور مجوز مراکز کاریابی به ۱۰ روز و ۳ روزه شدن صدور مجوز مراکز مشاوره و کارآفرینی خبر داد و گفت: شکست بیکاری مطلق، شکست ناهماهنگی در ایجاد اشتغال، مردمی‌سازی خدمات اشتغال‌آفرین، تبدیل مشاغل خانگی به پیشران اقتصاد کشور، حمایت از مشاغل دانش‌بنیانِ اشتغال‌آفرین و اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال روستایی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آتی وزارت کار در حوزه اشتغال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید