معامله گران ارزی در انتظار تصمیم اتحادیه اروپا

سیگنال ناخدا به بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۵۰۵۴۵
رییس‌کل بانک مرکزی شب گذشته هم در دومین گفتگوی خبری خود از راه اندازی بازار مبادله طلا و ارز تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در سامانه ناخدا که به زودی رونمایی می‌شود.
سیگنال ناخدا به بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بازیگران ارزی تهران در دومین روز هفته جاری پر قدرت در بازار ظاهر نشدند. بررسی ها به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی روز گذشته با وجود جوسازی ها درباره قطعنامه اروپا علیه ایران و ...نتوانست رشد قابل توجهی را ثبت کند. 

همزمان با افزایش قیمت دلار در تهران بانک مرکزی به بازار دلار پیام داد دلار سهمیه ای افزایش می یابد خرید وفروش ارز صادرکنندگان ممنوع شد.

سیگنال ناخدا به بازار دلار

رییس‌کل بانک مرکزی شب گذشته هم در دومین گفتگوی خبری خود از راه اندازی بازار مبادله طلا و ارز تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در سامانه ناخدا که به زودی رونمایی می‌شود در این بازار براساس مستندات به متقاضیان ارز خواهیم داد. در طی این مدت صرافی ها را آزاد کردیم تا به متقاضیان تا ۵ هزار یورو بفروشند. فرزین گفت هیچ محدودیت ارزی برای تأمین نیازهای ارزی کشور نداریم و منابع ارزی قابل دسترس شده است. ان طور که سکاندار بانک مرکزی گفته  نتایج مذاکرات منطقه ای بسیار مثبت بوده است. 

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر گفت: در یک فضای محدود و مجازی عددسازی می‌کنند که دور از واقعیت است.

عده ای از معامله گران شب گذشته در واکنش به اظهارات فرزین و بحث سامانه ناخدا به طنز می گفتند قطار کار نکرد برای همین تصمیم گرفتند کشتی را هم تست کنند. عده ای دیگر می گفتند امیدواریم پس از این اقدام با دیدن  افزایش قیمت ها به جای صدا زدن ناخدا نگوییم یا خدا!عده ای دیگر  به کنایه می گفتند مگر قرار است غرق شویم که ناخدا در راه است!

اثر انتخاب فرزین بر بازار دلار و سکه

با توجه به این اظهارات می توان انتظار داشت که امروز دلار در موقعیت اصلاح قرار بگیرد و ممکن است اسکناس آمریکایی از سقف تاریخی خود فاصله بگیرد. 

روز حساس برای بازار ارز

در این میان برخی از فعالان باور دارند که تعیین کننده قیمت دلار ، اتفاقات سیاسی و نوسانات قیمت اسکناس آمریکایی در شهرهای همسایه خواهد بود.

از نگاه آن ها واکنش اتحادیه اروپا نسبت به سپاه پاسداران در نوع انتظارات بازیگران ارزی موثر خواهد بود و در کنار این، در صورت تقویت دلار در شهر سلیمانیه، افت اسکناس آمریکایی در بازار ارز داخلی دشوار خواهد بود.  

معامله گران معتقدند امروز دوشنبه ۳ بهمن روز حساسی برای بازار ارز است.طبق خبرهای منتشر شده امروز شورای اتحادیه اروپا درباره اقدام اخیر پارلمان اروپا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران بازار ارز معتقدند در صورتی که امروز خبرهای خوبی به تهران نرسد این امر ممکن است موجب رشد رشد نرخ ارز شود.

با این حال عده ای از معامله گران باور دارند شورای اروپا قطعنامه پارلمان اروپا علیه سپاه را تصویب نخواهد کرد. به عقیده این دسته از معامله گران  در صورت تصویب نشدن قطعنامه احتمال اصلاح شدن قیمت دلار  محتمل خواهد بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید