راز کاهش قیمت طلا /ماه طلایی بیت‌کوین تمام می‌شود؟

کدخبر: ۵۵۱۶۳۸
مهم ترین دلیل کاهش قیمت طلا به ویژه در روز پنج شنبه داده اقتصادی آمریکا بود که حکایت از انعطاف و قدرت آن در ماه های انتهایی 2022 داشته است.
راز کاهش قیمت طلا /ماه طلایی بیت‌کوین تمام می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزی که گذشت افتی خفیف داشت و دلیل اصلی آن نیز از نگاه تحلیل گران انتظار بازارها برای شفاف تر شدن وضعیت تورم و نشست فدرال رزرو در هفته آینده است.

قیمت طلا در دو روز گذشته کاهش یافت وز نزدیکی مرز 1950 دلاری اکنون به محدوده 1920 دلار رسیده است. با احتساب این قیمت طلا در هفته ای که گذشت تقریبا نه افزایش قیمت داشت و نه کاهش. البته با این وجود فلز زرد در ماه ژانویه بیش از 5.6 درصد افزایش قیمت داشته است تا در آستانه ثبت سومین ماه صعودی متوالی قرار بگیرد.

سود ۳۰ میلیونی از هر کارت ملی به جیب چه کسانی می رود؟

جزئیات حساب وکالتی متقاضیان خرید خودرو

مهم ترین دلیل کاهش قیمت طلا به ویژه در روز پنج شنبه داده اقتصادی آمریکا بود که حکایت از انعطاف و قدرت آن در ماه های انتهایی 2022 داشته است. با این وجود به دلیل نشست فدرال رزرو در هفته آتی ریزش قیمتی محدود بود و سرمایه گذاران در حالت انتظار قرار دارند.

در حالی رشد فصلی اقتصاد آمریکا 2.9 درصد گزارش شد که اقتصاددانان این شاخص را در محدوده 2.6 درصد پیش بینی کرده بودند. این موضوع این سیگنال را به بازارها می دهد که علی رغم روند کاهشی تورم دست فدرال رزرو برای نگه داشتن نرخ بهره در سطوح بالا برای مدت بیشتر باز است. سیگنالی که برای بازارهایی مانند طلا سیگنالی نزولی به حساب می آید.

بیت کوین نیز امروز نوسان قیمتی زیادی نداشت در محدوده مرز 23 هزار دلاری در حال نوسان بود. بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون بیش از یک درصد بازدهی مثبت داشته است و در صورت حفط این بازدهی می تواند چهارمین هفته متوالی صعودی این رمزارز رقم بخورد. بیت کوین از ابتدای ژانویه تاکنون که 27 از آن می گذرد نزدیک به 40 درصد افزایش قیمت داشته است.

اتریوم اما امروز نزدیک به یک درصد افت قیمت داشت تا مجددا مرز 1600 دلاری را از دست بدهد. دومین رمزارز بزرگ جهان نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از 32 درصد رشد قیمت داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید