رصد بازار خودرو؛

رونمایی از خودرو جدید سایپا/ ال 90 ایرانی به بازار رسید

کدخبر: ۵۵۱۹۲۷
خودروی جدید سایپا در دهه فجر رونمایی می شود.
رونمایی از خودرو جدید سایپا/  ال 90 ایرانی به بازار رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، مدیرعامل خودروسازی سایپا گفت محصول جدید سایپا با نام P 90 در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

محمد علی تیموری ادامه داد تا کنون 50 دستگاه از این محصول جدید تولید شده و تا پایان سال تیراژ تولید این خودرو به 100 دستگاه خواهد رسید.

 

شاسی بلند جذاب چینی با موتور آمریکایی در راه بازار

 

آن طور که این مدیر خودروساز می گوید مراسم رونمایی از رنوی ایرانی در دهه فجر امسال قرار است در شرکت پارس خودرو برگزار شود.

بر اساس اخبار منتشر شده این محصول جدید سایپا از سال 1402 به خط تولید این خودروساز وارد می شود و نارنجی های جاده مخصوص تولید روزانه 100 دستگاه از این خودرو را برنامه ریزی کردند.

 

لحظه‌ هولناک وقوع زلزله خوی از نگاه دوربین مدار بسته+ فیلم

زمین‌گیر شدن ۱۵۰ تانکر سوخت در مرز باشماق/ فاجعه در کمین است+ فیلم

 

بعد از بازگشت تحریم های صنعت خودرو در سال 97 دو خودروساز بزرگ کشور گمان می کردند که رنو همانند دور قبلی تحریم ها هر چند کم رنگ اما در بازار ایران باقی خواهد ماند. اما خروجی ناگهانی این خودروساز فرانسوی سبب شد تا سبد محصولات مونتاژی ایران خودرو و سایپا خالی شود. در حالی که ایران خودرویی ها به نوعی پیگیر خروج رنو نشدند و تمام تمرکز خود را روی خروج دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو قرار داده بودند اما سایپایی ها در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن ضربه ای که از خروج رنو به آنها وارد شده بود را جبران کنند. جمع بندی مدیران وقت سایپا این بود که با داخلی سازی و تولید رنوی ایرانی می توانند انتقام مناسبی از رنو بگیرند. بنابراین ایده بازگزداندن رنو به خط تولید در سال 98 در دستورکار قرار گرفت و صحبت های تیموری نشان می دهد این خودروساز بالاخره توانسته به هر نحو ممکن رنو را به خط تولید خود بازگرداند.

اما واکنش بازار به این خبر چه می تواند باشد در حالی که مدل صفر محصولات خانواده رنو (شامل ال 90، ساندرو و استپ وی) همچنان در بازار حاضر است و به واسطه خوش نامی این برند فرانسوی در بازار ایران شاهد فتح قله های قیمتی توسط محصولات رنو هستیم اما به نظر می رسد بازگشت بدل این خودرو به سبد محصولاتی سایپا می تواند تا حدودی روی قیمت این خودرو اثر گذار باشد و نمودار آن را نزولی کند. اما فراموش نکنیم به واسطه اختلاف کیفیتی که میان رنوی فرانسه و رنوی ایرانی وجود دارد همچنان به رغم قیمت بالا محصولات این برند فرانسوی مشتریان خود را خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید