ژانویه سبز وال‌استریت/ صعود شاخص‌های اصلی بازار سرمایه آمریکا

کدخبر: ۵۵۱۹۵۴
وال استریت هفته پایانی ماه ژانویه را سبزپوش به پایان رساند؛ این در حالی بود که داده‌های اقتصادی منتشر شده در این هفته حاکی از کاهش تقاضا برای محصولات مختلف بود، با این وجود امیدواری به کاهش سختگیری از سوی فدرال رزرو باعث شد تا بر ارزش شاخص‌های اصلی وال‌استریت در روز جمعه 27 ژانویه افزوده شود.
ژانویه سبز وال‌استریت/ صعود شاخص‌های اصلی بازار سرمایه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران از رویترز در هفته منتهی به روز جمعه 27 ژانویه شاخص نزدک رشدی 4.7 درصدی، شاخص S&P500 افزایشی 2.47 درصدی و شاخص داوجونز رشدی 1.8 درصدی داشت. به این ترتیب ظرف 4 هفته اخیر شاخص نزدک افزایشی بود و 2 شاخص S&P500 و داوجونز نیز، برای 3 هفته از کل ماه را افزایشی به پایان رساندند.

ظرف حدود یک ماه سپری شده از سال 2023، به میزان 11 درصد بر ارزش نزدک افزوده شد؛ این در حالی بود که در این بازه زمانی شاخص S&P 500 رشدی 6 درصدی و شاخص داوجونز افزایشی 2.5 درصدی داشت.

رایان دتریک، استراتژیست ارشد بازار در گروه کارسون در اوماها، در خصوص روند نوسان بازار سرمایه آمریکا گفت: یک هفته مثبت دیگر در بازار سرمایه آمریکا رقم خورد تا به این ترتیب یک ماه قوی تاریخی برای سال 2023 به ثبت برسد. افت سرعت تورم در آمریکا با کاهش واهمه از شدت عمل فدرال رزرو در اخذ سیاست انقباضی باعث شده است تا بر ریسک‌پذیری فعالان بازارهای مالی و کالایی دنیا افزوده شود و به این ترتیب وال‌استریت سبزپوش شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به صراحت اعلام کرده است که نبرد بانک مرکزی با تورم کم‌نظیر این کشور رو به اتمام است. بنابراین فعالان بازارهای مالی بر این باورند که بانک مرکزی در جلسه هفته ابتدایی فوریه نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. این موضوع با تضعیف شاخص دلار و امیدواری به کاهش احتمال بروز رکود اقتصادی به سود بازارهای مالی منجر شد.

زمان ارائه گزارش عملکرد مالی شرکت‌های بورسی برای 3 ماه پایانی سال 2022 فرارسیده است. 143 شرکت  پذیرش شده در S&P 500 گزارش عملکرد خود را ارائه کرده‌اند؛ از میان این شرکت‌ها نتایج 66.7 درصد بهتر از انتظار بوده است.

اگرچه شاخ‌های وال‌استریت به مسیر رشد بازگشته و بازده مثبتی را ظرف یک ماه ابتدایی سال جاری میلادی به ثبت رسانده‌اند، اما از ارزش این دارایی‌ها در بازه سالانه کاسته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید