قیمت طلا کاهش یافت

قیمت سکه در مرز 24 میلیون /حرکت خلاف جهت دلار هرات و تهران

کدخبر: ۵۵۲۴۴۲
به نظر می رسد اظهارات رابرت مالی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است و عده ای از معامله گران دلار در سرمای زمستان به لاک احتیاط فرو رفته اند.
قیمت سکه در مرز 24 میلیون /حرکت خلاف جهت دلار هرات و تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در چهارمین روز هفته جاری در تهران نوسان نزولی اندکی را ثبت کرد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله مساوی تقسیم کنیم ؛ نرخ دلار امروز یک پله و نیم پایین آمد.  

حرکت خلاف جهت دلار در هرات و تهران 

با این حال در هرات نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز با 200 تومان رشد نسبت به قیمت بسته شده دیروز باز شد. اسکناس آمریکایی ظهر امروز تقریبا 150 تومان بالاتر از روز دوشنبه به فروش رسید. به عبارت دیگر می توان گفت دلار در تهران یک و نیم پله افت کرد و در هرات یک و نیم پله بالا رفت.

قیمت دلار در سلیمانیه ثابت ماند 

در سلیمانیه هم نرخ دلار امروز نوسان محدودی را تجربه کرد و تا زمان نگارش این گزارش با همان قیمت دیروز به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به عصر دوشنبه تقریبا رنج بود. 

نقشه بازارساز برای دهه فجر 

نوسان‌گیران افزایشی در روزهای ابتدایی هفته روی تیراندازی در سفارت آذربایجان در تهران و همچنین حمله پهپادی به تاسیسات اصفهان مانور زیادی دادند. با این حال، روز دوشنبه و امروز  خبری از نوسان‌گیران افزایشی نبود و از نگاه برخی فعالان این موضوع به آن معناست که بازارساز دور تازه‌ای از عرضه ارز را آغاز کرده است و به دنبال کاهش قیمت‌ها در طول دهه فجر است.

احتیاط معامله گران از اظهارات رابرت مالی 

از سوی دیگر به نظر می رسد اظهارات رابرت مالی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است و عده ای از معامله گران دلار در سرمای زمستان به لاک احتیاط فرو رفته اند.

رابرت مالی در تازه ترین اظهارات خود گفته آماده تداوم مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم و آمریکا به دنبال تغییر حکومت ایران نیست.

مالی گفت کار او نوشتن متن ترحیم  برجام نیست و تمایلی ندارد که مرده یا زنده بودن برجام را اعلام کند و گزینه نظامی دشوار و خطرناک است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها در صورت لزوم به آن متوسل خواهد شد.

اظهارات مالی از نگاه بخشی از فعالان نشان می دهد که آمریکا هم چنان تمایل بیشتری به دیپلماسی دارد و این موضوع می تواند در آینده به گشایش در زمینه تنش های هسته ای کمک کند. عده ای از معامله گران می گفتند به نظر می رسد آمریکا تا حدودی از اعلام مرگ برجام عقب نشینی کرده و همچنان تمایل به ادامه مذاکرات بر سر مناقشه هسته ای با ایران دارد. 

موضع گیری جدید آمریکا در حالی است که قبل از این مقامات سیاسی آمریکایی و... بارها اعلام کرده بودند برجام از دستور کار خارج شده است و تمرکزشان بر روی احیای برجام نیست. 

 رمز گشایی از پیام آمریکا به ایران 

با این حال عده ای از  فعالان با رمز گشایی از پیام آمریکا به ایران می گفتند سرنوشت  برجام در انتظار اوکراین است.

 آنها معتقد بودند سفر روز یکشنبه وزیر خارجه قطر به تهران و ارائه پیام آمریکا به طرف ایرانی که به گفته حسین امیرعبداللهیان حاوی ایده هایی درباره بحران اوکراین بود، صفحه جدیدی را درخصوص مساله برجام گشود. با واکاوی صحبت های وزرای خارجه قطر و ایران در می یابیم که به نوعی سرنوشت برجام و مذاکرات هسته ای با داستان اوکراین گره خورده است و تا مساله اوکراین و اتهامات وارده حل وفصل نشود، نمی توان نسبت به احیای مذاکرات هسته ای امید چندانی داشت

احتمال رشد قیمت اسکناس آمریکایی؟

برخی فعالان باور دارند که افزایش تنش‌های سیاسی و امنیتی موجب شده است که فضا همچنان به سود افزایشی‌ها در هفته جاری رقم بخورد و احتمال رشد اسکناس آمریکایی همچنان وجود داشته باشد

قیمت طلا  دوباره کاهش یافت

قیمت اونس طلا در بازار امروز ریزش کرد و تا سطح 1907 دلار پایین آمد. این قیمت در مقایسه با دیروز 15 دلار کاهش را نشان می دهد.  

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار  مانند روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 127 هزار و 700 تومان بالا رفته است که در مقایسه باعصر دیروز 700 تومان بالاتر بود. 

در نیمه ظهر امروز قیمت طلا 18 عیار 56 هزار و 800 تومان کاهش را ثبت کرد و بر روی 2 میلیون و 70 هزار و 200 تومان قرار گرفت. 

قیمت سکه در مرز 24 میلیون 

قیمت سکه امامی هم امروز در مرز 23 میلیون و 24 میلیون  تومان معامله شد. ظهر امروز قیمت هر قطعه سکه امامی 23 میلیون و 998 هزار تومان بود. روز گذشته فلز گران بهای داخلی در محدوده 24 میلیون و 93 هزار تومان به فروش رسیده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید