فاصله کم سقف و کف نرخ طلای آبشده

فروش سکه برای خرید خودرو /بازار دلار بی بازار شد

کدخبر: ۵۵۲۸۳۷
هرات طبق یک قانون نانوشته افت کرد اما تهران با آن همراه نبود/ بعضی از معامله‌گران هم دارند به دست بازارساز اعتقاد پیدا می‌کنند/ چرا امروز فروشنده سکه زیاد بود؟
فروش سکه برای خرید خودرو /بازار دلار بی بازار شد

​به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات بازار ارز روز گذشته، دلار هرات از 44 هزار و 100 تومان شروع کرد. معامله‌گران به یک الگویی در بازار هرات رسیدند؛ اگر در کانال 43 هزار تومان باز شود می‌دانند که آن روز صعودی است، اگر در 44 باز شود آن روز را نزولی در نظر می‌گیرند. روز چهارشنبه هم این اتفاق افتاد.

پشت پرده افزایش پشت خطی دلار

 البته چهارشنبه یک تفاوت با روزهای قبل داشت و آن هم اینکه نرخ در پشت خط شروع به افزایش کرد و به بالای 44 هزار تومان رفت.

اظهارات لاوروف در مورد موضع آمریکا درباره برجام باعث این اتفاق شده بود. در بازار هرات، 44 هزار و 100 تومان دارد به حمایت مهمی تبدیل می‌شود که اگر بالای آن تثبیت شود، می‌تواند چراغ سبزی به دلار 45 هزار تومان در تهران شود.

ردپای برجام و تورم در بازار دلار

در بازار همچنین اخبار برجامی و تورمی سال آینده دست به دست می‌شود.

البته یک خبر مهم دیگر هم در بازار می‌چرخید و آن سفر عراقی‌ها به آمریکا برای محدودیت‌های دلاری بود که اخیرا وضع شده بود. یکسری گمانه‌زنی‌ها وجود داشت که این محدودیت‌ها به تراکنش‌های مربوط به ایران هم برمی‌گردد.

بازار بی بازار شده است /نرخ ها رنج شد

روزگذشته با وجود تحرکاتی که دلار هرات داشت، در تهران خبر خاصی نبود و دامنه نوسان در محدوده کوچیک مانده بود.

معامله‌گران می‌گویند بازار بی‌بازار شده، نرخ‌ها رنج است، معامله‌ای انجام نمی‌شود و دلاری هم نیست که بخواهد معامله شود.

در گذشته هر از چندگاهی دلار سهمیه‌ای به بازار می‌آمد، اما الان سود خرید 5000 دلاری سهمیه‌ای 2 میلیون تومان است که نمی‌صرفد. بانک ملی شعبه فردوسی، تا سقف 5 هزار دلار با کارت ملی می‌داد به این شرط که تمام پول در حساب ملی باید باشد.

فاصله کم سقف و کف نرخ طلای آبشده

در حال حاضر فاصله سقف و کف نرخ در طلای ابشده دارد کم می‌شود، تکنیکال کارهای آبشده می‌گویند که یک الگوی میله و پرچم می‌بینند که 3 بار به مقاومت 9 میلیون و 300 هزار تومان خورده است و اگر بالای آن برود و تثبیت دهد می‌تواند به اندازه ارتفاع مثلث رشد کند.

3bOVR6nOpYwf

بازارساز فروشندگان را نقره داغ کرد؟

اول اینکه معامله‌گران فعلا یک پوئنی برای بازارساز قائل هستند. می‌گویند با این همه اخبار منفی، بازارساز توانسته خوب بازار را کنترل کند. برخی می‌گویند بازارساز تا الان فروشنده را نقره داغ کرده است و به نوبه خودش به حساب خریدار هم می‌رسد. بعضا هم به حباب 300 هزار تومانی آبشده اشاره دارند که زیاد است و نمی‌تواند همچنان به صعود ادامه دهد.

فروش سکه برای خرید خودرو

نکته اصلی بازار هم فروش سکه برای خرید خودرو است. در بازار چهارشنبه همه آمده بودند سکه بفروشند تا در پیش فروش خودرو ثبت نام کنند. هر چند در بازار خریدار نبود اما به اندازه کافی فروشنده انواع قطع سکه وجود داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید