قیمت سکه پیش از تعطیلات صعودی می شود یا نزولی؟

سیگنال افزایش قیمت طلا به بازار سکه 13 بهمن

کدخبر: ۵۵۲۸۳۵
اقتصادنیوز:برخی از سکه بازان با اشاره به رشد قیمت طلا می گفتند این امر ممکن است قیمت سکه را هم تحت تاثیر قرار دهد.
سیگنال افزایش قیمت طلا به بازار سکه 13 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه روز گذشته با یک اتفاق مهم همراه بود. عده ای از سکه بازان برای اینکه بتوانند در قرعه کشی خرید خودرو ثبت نام کنند دست به فروش سکه زدند.

فروش سکه برای خرید خودرو /بازار دلار بی بازار شد

دلار به کما رفت؟ 

برخی از معامله گران  مدعی هستند قیمت دلار در روزهای اخیر به کما رفته و نوسانات افزایشی و کاهشی قابل توجهی را ثبت نکرده و به تبع آن قیمت سکه هم در یک محدوده خاص معامله می شود.

قیمت سکه رشد کرد

هر قطعه سکه امامی در معاملات نقدی دیروز تا سطح 24 میلیون و 301 هزار تومان پیشروی کرد. این قیمت در مقایسه با عصر سه شنبه 50 هزار تومان بالاتر بود.

در نیمه دوم معاملات عصر دیروز  هر قطعه سکه امامی در محدوده 24 میلیون و 201 هزار تومان معامله شد.

ناامیدی سکه بازان از نرخ دلار

شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خطی رشد کرد. با اینکه عده ای از معامله گران تصور می کنند که احتمال رشد نرخ دلار در روز جاری وجود دارد، عده ای دیگر با اشاره به رفتار دلار در روزهای اخیر می گفتند احتمالا دلار دوباره رنج شود و سیگنال خاصی به بازار سکه مخابره نشود.

سیگنال طلای جهانی به بازار سکه 

البته در شرایط فعلی نکته مهم این است که پاول بازار طلا جهانی را صعودی کرده است. جرومی پاول در آخرین سخنرانی خود گفت روند  کاهش تورم  در حال انجام است اما هشدار داد که برای اعلام پیروزی خیلی زود است.

بازار طلا واکنش مثبتی به سخنان جروم پاول رئیس فدرال رزرو نشان داد. قیمت طلای جهانی دیشب با ۲۰ دلار افزایش نسبت به عصر چهارشنبه تا نیمه کانال ۱۸۵۰دلار بالا رفت.

امید سکه بازان به قیمت طلا

برخی از سکه بازان با اشاره به رشد قیمت طلا می گفتند این امر ممکن است قیمت سکه را هم تحت تاثیر قرار دهد.

پیش بینی بازار سکه از مسیر نرخ دلار

البته تحلیگران معتقدند بسیاری از معامله‌گران رفتار خود را در نهایت بر اساس نوسانات لحظه‌ای قیمت دلار تنظیم می‌کنند.

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری بالا برود این امر ممکن است فضا برای صعود سکه به مرز مقاومتی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تسهیل کند.

با این حال اگر نرخ سکه به سمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند احتمال کاهش تا سطح ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم محتمل خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید