دلار هرات وارد کانال جدید شد، درهم خیز برداشت

ورق در بازار دلار برگشت /طلا و سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۵۲۹۱۹
در بازار داخلی ایران امروز قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت اونس طلا و دلار بالا رفت.
ورق در بازار دلار برگشت /طلا و سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار که چند روزی را در یک محدوده خاص معامله شده بود امروز پنجشنبه 13 بهمن ماه بعد از چند روز ثبات بالاخره ورق در بازار ارز برگشت و دلار صعودی شد. 

 اولین سیگنال صعود به قیمت دلار / رشد قیمت طلای جهانی 

فعالان بازار معتقد بودند که اولین سیگنال از معاملات پشت خطی دیشب صادر شده بود. شب گذشته قیمت دلار اندکی رشد کرد. در شروع معاملات امروز هم نرخ دلار در هرات با گپ باز شد.از سوی دیگر طلای جهانی هم رشد قابل توجهی را ثبت کرده بود. 

فروش فوری خودرو بدون قرعه‌کشی از امروز

از شعب این 4 بانک فردا ارز سهمیه‌ای بخرید

شروع پر حرارت اسکناس آمریکایی در هرات 

معامله گران بازار ارز تهران صبح امروز با اشاره به شروع پر حرارات اسکناس آمریکایی در هرات و اونس طلا می گفتند با این اونس و هرات منتظر گپ مثبت در بازار داخلی  هستیم.

دلار هرات وارد کانال جدید شد/ درهم خیز برداشت  

قیمت دلار در بازار ارز هرات امروز وارد کانال جدید شد و تا پله پنجم ششم کانال جدید بالا رفت. در سلیمانیه هم نرخ دلار به یک قدمی کانال جدید رسید. به عقیده تحلیلگران ارزی دلار در تهران امروز مورد حمایت بازار های همسایه قرار گرفت. از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز 200 تومان رشد را در کارنامه خود ثبت کرد. 

دلار و درهم

نوسان محدود دلار در بازار رسمی 

با این حال در سمت رسمی بازار قیمت دلار نوسان محدودی را تجربه کرد. نرخ دلار در سایت بازار متشکل ارزی عصر امروز در زمان نگارش این گزارش 43 هزار و 167 تومان بود که نسبت به عصر دیروز اندکی افت کرده بود. 

یورو یک کانال بالا رفت 

اگرچه نرخ دلار امروز در سایت مذکور استراحت کرد اما قیمت یورو در این سایت کانال شکنی کرد و از مرز 47 هزار تومان عبور کرد. نرخ یورو امروز 47 هزار و 132 تومان بود. روز گذشته هر برگ یورو در محدوده 46 هزار و 902 تومان به کار خود پایان داده بود. 

قیمت دلار و یورو  در صرافی ملی 

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 43 هزار و 185 تومان  و قیمت فروش دلار آمریکا 43 هزار و 616 تومان معامله شد. همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 47  هزار و 169 تومان و قیمت فروش یورو 47 هزار و 641 تومان است.

راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران

یکی از خبرهای مهم امروز  راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران بود. امروز با موافقت شورای پول و اعتبار؛ مرکز مبادله ارز و طلای ایران تاسیس شد.

سفر نتانیاهو علیه برجام

در خبر ها آمده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سفر سه روزه عازم پاریس شده و قرار است با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه  درباره ایران و برجام گفت و گو کند.عده ای از معامله گران می گفتند این سفر ممکن از بر روی سرنوشت برجام تا حدودی اثر بگذارد. به عبارت دیگر می توان گفت لاشه ی برجام همچنان مورد توجه معامله گران ارزی تهران است. 

آب پاکی آمریکا روی دست معامله گران دلار 

از سوی دیگر در روز های گذشته بعد از دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه قطر یک خبر در مورد ارسال پیام آمریکا به تهران در مورد برجام برجسته شده بود. امروز وزارت خارجه آمریکا به این خبر واکنش نشان داد و بار دیگر اعلام کرد که برجام ماه هاست که دستور کار قرار ندارد.از نظر فعالان بازار تکرار از دستور کار خارج شدن مذاکرات هسته از سوی مقامات آمریکایی هم در صعودی شدن نرخ دلار در بازار امروز بی تاثیر نبود. 

قیمت اونس طلا قد کشید 

قیمت اونس طلا در بازار امروز بالای نیمه کانال 1950 دلار به فروش رسید. قیمت طلای جهانی  در بازار امروز در محدوده 1955 دلار مبادله شد که نسبت به عصر دیروز نزدیک به 30 دلار بالا رفته بود. 

شوک اونس طلا و دلار به بازار سکه و طلا در ایران

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت اونس طلا و دلار بالا رفت. قیمت طلا 18 عیار امروز  تا 2 میلیون و 187 هزار و 700 تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 178 هزار تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با روز چهارشنبه تقریبا 46 هزار و 200 تومان افزایش را نشان می دهد. 

همان طور که گفته شد موج خرید در بازار سکه هم قابل مشاهد بود. قیمت سکه امروز تا 24 میلیون و 851 هزار تومان بالا رفت که نسبت به روز قبل در حول و حوش 500 هزار تومان رشد کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید