معافیت این مشترکان برق از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی

کدخبر: ۵۵۳۷۰۶
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در تبصره ۶ لایحه بودجه معافیت مشترکان برق روستایی، عشایری و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی این بند را مصوب کرد.
معافیت این مشترکان برق از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز دوشنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در این جلسه نمایندگان کمیسیون تبصره ۶ لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند. کمیسیون در تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب کرد که مشترکان برق روستایی و عشایری و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی این بند معاف هستند.

ارسال لایحه دو فوریتی سازمان بازرگانی به مجلس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: همچنین کمیسیون تصویب کرد که مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و سایر افرادی که توان پرداخت را ندارند از پرداخت حق بیمه حوادث طبیعی معاف شوند. طبق تصمیم کمیسیون تلفیق کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند مشمول مالیات با نرخ صفر شدند.

زارع تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای به وزارت نفت و نیرو اجازه داد، به مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می‌شود، تا ۵۰ درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل شمارشگر کنتور آب، گاز و فاضلاب، افزایش جریان الکترونیکی و حق وصل شمارشگر برق ارائه کند.

وی ادامه دارد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری مقرر کرد واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۲ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری مقرر کرد در راستای تحقق جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام‌فروشی درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه هام مشمول مالیات و عوارض صادراتی شوند. البته در این حکم حقوق ورودی ماشین آلات حوزه معدنی و تولید هم از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.

زمان قرعه‌کشی پیش فروش بزرگ ایران خودرو + جزئیات

زارع ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران به طرحهای (پروژه) واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور شود.

وی با بیان اینکه مالیات واحدهای تولیدی بیان کرد: مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد در بودجه سال ۱۴۰۲ به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که انواع خودرو سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سه میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند. این مبلغ در لایحه دولت یک میلیارد و پانصد تومان بود.

زارع ادامه داد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارند نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید