در ۱۴۰۲؛

افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور در سال جدید

کدخبر: ۵۵۳۸۶۹
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان این‌که عوارض خروج از کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند گفت که همچنین کمیسیون تصویب کرد که خودروسازان باید تمام خودروهای خود را در بورس کالا عرضه کنند.
افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور در سال جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر فوری، رحیم زارع در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف هستند همچنین وزارت راه و شهرسازی مجاز شد در راستای نگهداری راه‌های کشور و تجهیزات توسعه رادارخانه‌ها جهت مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی نسبت به واردات ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز سازمان راهداری با عمری کمتر از پنج سال با استفاده از معافیت عوارض و حقوق گمرکی و بازرگانی اقدام کند.

خبر خوش ایران خودرو برای متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی

پنجشنبه این خودروها را با قیمت کارخانه بخرید

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون تصویب کرد: عوارض خروج کشور ۲۰ درصد افزایش یافت که این میزان جهت زیرساخت‌های گردشگری هزینه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در خصوص مصوبه دیگر این کمیسیون اظهار کرد: یک درصد از منابع حاصل از وصول عوارض کالا و خدمات سازمان‌های مناطق‌ آزاد صرف اشتغال در کمیته امداد به میزان ۶۰ درصد و سازمان بهزیستی به میزان ۴۰ درصد می‌شود؛ در سال آینده نرخ چهار درصد حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی و دارو از چهار درصد به یک درصد تقلیل پیدا می‌کند.

زارع اظهار کرد که معافیت والدین برای فرزند سوم به بالا به میزان ۱۵ درصد تعیین شد؛ علاوه بر این کلیه طرح‌های زودبازده و عامل‌منفعه که توسط نیروهای بسیجی در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و شهری و شهرستان‌ها اجرا می‌شود از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف شدند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون، کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج)، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و شمارش‌گرها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف شدند؛ هزینه دادرسی شورای حل اختلاف در دعاوی مالی به معادل ۸۰ درصد هزینه دادرسی رسیدگی به این دعاوی در محاکم دادرسی افزایش پیدا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید