نقشه راه پیوند صنعت و هوشمندسازی

کدخبر: ۵۵۵۳۶۰
«گروه کسب‌وکارهای نوین آن»، به‌عنوان بازوی نوآوری و فناوری هلدینگ زرین، از دو سال پیش هوشمندسازی صنعتی را برنامه پیش روی خود قرار داده است، هدفی که مُتضمن گام برداشتن برای طراحی و اجرای آن نقشه راه است.
نقشه راه پیوند صنعت و هوشمندسازی

به گزارش اقتصادنیوز، هوشمندسازی معدن در سال‌های گذشته، به‌نظر ترکیبی بدیع و دور از ذهن می‌آمد، امروز هم اگرچه هنوز سخت و پیچیده به‌نظر می‌آید اما دیگر دور از ذهن نیست. راه ورود فناوری‌های لبه تحول به صنعتی که در بسیاری موارد حتی سومین مرحله انقلاب صنعتی را نیز تجربه نکرده است، نیاز به طراحی و تأمل دارد و البته راهی است که دیر یا زود همه معادن و صنایع معدنی باید بپیمایند.

پرسش مهم این است که پیوند میان صنعت و هوشمندسازی با چه نقشه راهی قابل پیاده‌سازی است؟

گروه کسب‌وکارهای نوین آن

گروه کسب‌وکارهای نوین آن، خود را بازیگر مرزی این میدان می‌داند؛ از یک‌سو به پشتوانه هلدینگ صنعتی و معدنی زرین و از سوی دیگر به‌عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با استراتژی حوزه تمرکز بر صنعت هوشمند و انقلاب صنعتی چهارم.

هلدینگ صنعتی معدنی زرین، همانطور که از نامش پیداست هلدینگی است فعال در زمینه معدن و صنایع معدنی و با تمرکز بر کانی‌های «سرب» و «روی».

«گروه کسب‌وکارهای نوین آن»، به‌عنوان بازوی نوآوری و فناوری هلدینگ زرین، از دو سال پیش هوشمندسازی صنعتی را برنامه پیش روی خود قرار داده است، هدفی که مُتضمن گام برداشتن برای طراحی و اجرای آن نقشه راه است. از دید «آن» برگزاری رویدادی که بتواند بازیگران هوشمندسازی صنعت را در محیطی تعاملی و پُربازده گرد هم‌آورد، همان بستری است که می‌تواند پاسخی برای این پرسش‌ها فراهم کند.

برقراری پیوند میان فناوری‌های نوین و صنعتی که سال‌ها با شیوه‌های مرسوم خود پیش رفته است ساده نیست و نیاز به طراحی یک نقشه راهِ تخصصی دارد؛ به‌طوری‌که هم روند تولید در صنعت متوقف نشود و هم تیم‌های کوچک نوآور امکان آزمودن راه‌حل‌های خود و بهبود آن‌ها را داشته باشند.

رویداد معدن هوشمند

رویداد معدن هوشمند (Smart Mining / Launch Pad_2) با شعار صنعتی متفاوت را تصور کن (Reimagine Industry) در سه گام اصلی رویداد افتتاحیه، چالش فناوری و رویداد اختتامیه، با حضور بازیگران بزرگ حوزه‌ی معدن، صنعت و اکوسیستم نوآوری برگزار می‌شود.

از اهداف اصلی این رویداد می‌توان به ایجاد بستری برای برقراری ارتباط و دستیابی به سطحی از زبان مشترک برای گفت‌وگوی معطوف به حل مسئله و بهره‌وری بالاتر بین صنعت و مجموعه‌های دانش‌بنیان و نوآور، برنامه‌ریزی برای توسعه فناوری لبه تحول و کاربردپذیری بیشتر آن در معدن و صنایع معدنی و همچنین شناسایی مسئله‌های معدن و صنایع معدنی و پاسخ‌های فناورانه به آن‌ها اشاره کرد.

محورهای رویداد

هوشمندسازی یا انقلاب صنعتی چهارم شامل گستره‌ای فناوری‌ها و حوزه‌هایِ کاربرد است. طبعاً هیچ‌کدام هم برتری بر دیگری ندارند اما نمی‌شود در یک رویداد به همه فناوری‌های و حوزه‌های کاربرد آن پرداخت.

تمرکز این رویداد بر سه محور هوشمندسازی شامل؛

 یکپارچه‌سازی اطلاعات و تحلیل آن با کمک فناوری اطلاعات (ERP)

شبیه‌سازی و آموزش با کمک فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی  (AR/VR) و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری با کمک فناوری‌های اینترنت اشیا و هوش‌ مصنوعی (AI/ IOT) خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی گروه کسب‌وکارهای نوین آن، این رویداد با همکاری گروه صنعتی و معدنی زرین و شتابدهنده‌ی معدنی ماینتک و با همراهی شرکت‌ فناپ صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی وستا، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیق و توسعه صنایع پیشرفته (صحا)، شرکت بین‌المللی تحقیقات صنعت و معدن آیرما و اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران برگزار خواهد شد.

افتتاحیه این رویداد با عنوان «فراخوان صنعت» در تاریخ 2 اسفند ماه در استودیو وی‌کست برگزار خواهد شد. در این رویداد دو سخنرانی اصلی، با موضوعات هوشمندسازی معدن و صنایع معدنی؛ انتخاب یا شرط بقا و شکل‌دهی آینده و انقلاب صنعتی چهارم، و یک پنل با عنوان بازنگری در نگرش‌ها، آینده معدن و هوشمندسازی برگزار خواهد شد. جناب آقای رسول سرائیان (مدرس و مشاور تحول دیجیتال و مدیرعامل شرکت فناوری سیما آترون) و علی زواشکیانی (مشاور نوآوری مدیرعامل فناپ) به عنوان سخنرانان اصلی، جناب آقای ابراهیم جمیلی (رییس کمیسیون معدن اتاق ایران و مدیر ارشد گروه صنعتی و معدنی زرین)، شهاب جوانمردی (مدیرعامل شرکت فناپ)، محسن نادری‌منش (مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته) و سرکار خانم لیلا کریمی (مدیر تحقیق و توسعه شرکت توسعه معادن صدر جهان) به عنوان اعضای پنل و جناب آقای مهدی محمدی (هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران/ رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران) به عنوان مدیر پنل حضور خواهند داشت.

مخاطبین اصلی این رویداد مدیران ارشد معدن و صنایع معدنی، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ی معدن، شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های حوزه‌ی معدن و فناوری و انجمن‌ها و رسانه‌های مرتبط هستند؛ همچنین دانشگاهیان، شامل دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، پارک‌ها و پژوهشکده‌ها، نیز می‌توانند از محتوای رویداد بهره ببرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رویداد معدن هوشمند به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://aanco.ir/launchpad_2/

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید