حمایت تمام قد بازارهای همسایه از نرخ دلار در تهران

اژدها به جنگ‌ دلار می رود؟/پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۵۵۴۵۶
معامله گران می گفتند سفر رئیسی به چین اگر دستاوردی داشته باشد اژدها به جنگ دلار خواهد رفت و این امر ممکن است موجب خروج اضطراری عده ای از بازیگران ارزی از بازار شود.
اژدها به جنگ‌ دلار می رود؟/پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران دلار این روزها قیمت های عجیب و غریبی را ثبت می کنند.

 همه چیز زیر سر  نرخ حواله درهم  است

عده ای از معامله گران باور دارند همه چیز زیر سر نرخ حواله درهم است. گفته می شود قیمت درهم در روزهای اخیر بر طبل گرانی کوبیده و همین امر سطح انتظارات برای دلار را صعودی کرده است.

میانگین افزایش حقوق کارمندان و کارکنان در 1402 اعلام شد

 

 

حمایت تمام قد بازارهای همسایه از  نرخ دلار  در تهران

البته نباید از حمایت تمام قد بازارهای همسایه از نرخ دلار در تهران غافل ماند. دلار همسایه این روزها پشت دلار تهران را گرفته و باعث شده بازیگران ارزی تهران بی محابا در موقعیت خرید قرار بگیرند

هشدار به سهامداران بورس/ مجوز فعالیت این کارگزاری لغو شد

انتظارات تورمی و سیگنال های منفی سیاسی و اقتصادی

تحلیلگران ارزی معتقدند که علاوه بر عوامل یاد شده انتظارات تورمی و سیگنال های منفی سیاسی و اقتصادی از دلایل مهم افزایش قیمت دلار بوده است.

 چشم و گوش بازار دلار تیز شد 

در حال حاضر یک سفر سیاسی اقتصادی چشم و گوش بازار دلار را تیز کرده است. معامله گران می گفتند در سفر  رئیسی به چین تعدادی از مهرهای اصلی کابینه  رئیسی  از جمله احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه به همراه محمدرضا فرزین،رییس بانک مرکزی و... حضور دارند.

اژدها به جنگ‌ دلار می رود؟

معامله گران می گفتند این سفر اگر دستاوردی داشته باشد اژدها به جنگ دلار خواهد رفت و این امر ممکن است موجب خروج اضطراری عده ای از بازیگران ارزی از بازار شود.

پس از آنکه برجام به حالت تعلیق درآمده و با افزایش تحریم ها امیدها نسبت به حصول توافق کمتر شده است سفر ابراهیم رییسی به همراه تیم اقتصادی دولت به چین، در این شرایط می تواند نشان دهنده احتمال اجرای پلن بی برای بازار ارز باشد.

هرچند در بازار شایعه شده که سفر رییسی به چین احتمالا برای باز شدن کانال یوان است ولی اگر همانطور که گفته می شود صادرات ایران به چین و تجارت میان دو کشور افزایش پیدا کند و چین سرمایه گذاری در ایران را پس از پسرفتی که در چند ماه قبل داشته افزایش دهد، احتمالا ایران همزمان با ناامیدی از اجرای برجام به سراغ پلن بی رفته است

چین بزرگترین خریدار نفت ایران و از اصلی ترین مقاصد صادراتی و مبادی وارداتی ایران است و بهبود روابط ایران و چین می تواند بر میزان تقاضای دلار در ایران اثر بگذارد و از مقدار تقاضا برای دلار کم کند‌.

دلار اصلاح می شود؟

در شرایط فعلی عده ای از بازیگران ارزی معتقدند نرخ دلار در روز جاری اصلاح خواهد شد.

پیش بینی قیمت دلار امروز

با این حال برخی دیگر از معامله گران باور دارند تا زمانی که نرخ درهم و دلار در بازارهای همسایه به تهران سیگنال صعود می دهند، کاهش چشمگیر نرخ دلار در تهران دور از انتظار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید