تصویری لو رفته از موبایلی که ورودش به ایران ممنوع است!+عکس

کدخبر: ۵۵۵۹۶۳
اقتصادنیوز: اپل در ادامه سال جاری میلادی اقدام به معرفی سری جدید آیفون‌ها خواهد کرد و در هفته‌های اخیر طرح‌های غیر رسمی متعددی از آن‌ها منتشر شده است.
تصویری لو رفته از موبایلی که ورودش به ایران ممنوع است!+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، اپل در ادامه سال جاری میلادی اقدام به معرفی سری جدید آیفون‌ها خواهد کرد و در هفته‌های اخیر طرح‌های غیر رسمی متعددی از آن‌ها منتشر شده است. در جدیدترین رندر از طراحی آیفون 15 که براساس یک مدل CAD ارائه شده از سوی سازنده معتبر کیس‌های آیفون و تلاش یک هنرمند سه‌بعدی ساخته شده است، می‌توان شمایل احتمالی این محصول را رویت کرد.

فایل‌های CAD مورد استفاده برای طراحی این رندرها معمولاً از سوی اپل در اختیار کارخانه‌های آسیایی قرار می‌گیرد تا بتوانند محصولات جانبی از جمله کیس را برای آیفون‌های جدید آماده کنند. این مسئله موجب می‌شود تا عرضه لوازم جانبی همزمان با ورود دستگاه به بازار صورت بگیرد و تاخیری در روند مذکور ایجاد نشود. در اغلب مواقع چنین فایل‌هایی از دقت بالایی از لحاظ طراحی و اندازه‌گیری برخوردار هستند و می‌توانند ایده کلی از شمایل دستگاه را تداعی کنند.

محسوس‌ترین نکته در رندرهای جدید، حذف پورت لایتنینگ و جایگزینی آن با درگاه USB-C است که نشان از تغییر رویه اپل بعد از گذشت حدود ۱۰ سال می‌دهد. به نظر می‌رسد چنین تصمیمی به دلیل فشارهای وارد شده از سوی نهادهای قانون‌گذار اتحادیه اروپا مبنی بر یکپارچه‌سازی استاندارد شاژر در موبایل‌ها و دستگاه‌های هوشمند صورت گرفته است. همچنین افزایش میزان انحنای لبه‌های دستگاه در قسمت شیشه‌ای و فریم فلزی کاملاً مشهود است که می‌تواند ظاهر یکپارچه‌تری به آن ببخشد.

طرح آیفون جدید لو رفت/ رونمایی از یک تغییر بزرگ / عکس

تغییرات گفته شده هم‌راستا با طراحی محصولات اخیر اپل مثل مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی در کنار مک‌بوک ایر M2 هستند و افزایش انحنا احتمالا شامل کل فریم دستگاه هم خواهد شد. طراحی جدید آیفون 15 می‌تواند به قرارگیری راحت‌تر آن در دست کمک کند و احتمال لمس ناخواسته نمایشگر را هم کاهش دهد. برآمدگی دوربین نیز کمی بیشتر از قبل شده است که شاید حاکی از بکارگیری حسگرها و لنزهای جدید باشد. البته چینش کلی لنزها و حسگر LiDAR مشابه با آیفون 14 پرو باقی‌مانده است؛ ولی افزایش ضخامت لنزها می‌تواند به دلیل استفاده از حسگر تصویر بزرگ‌تر باشد.

در حاشیه کناری دستگاه هم تغییراتی روی کلیدهای تنظیم صدا و سوییچ Mute صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که کلیدهای فیزیکی جای خود را به دکمه‌های خازنی داده‌اند. با این حال رندرهای فعلی نمی‌توانند این موضوع را با قطعیت تایید کنند. کلید بی‌صدا کردن دستگاه هم شاهد بازطراحی بوده است و اکنون نسبت به گذشته کوچک‌تر و گردتر شده است. بدنه دستگاه چند میلی‌متر نازک‌تر از قبل دیده می‌شود و حاشیه‌های آن نیز کاهش پیدا کرده است؛ در نتیجه احتمالاً همان نمایشگر ۶.۱ اینچی را در بدنه کوچک‌تر شاهد خواهیم بود.

طرح آیفون جدید لو رفت/ رونمایی از یک تغییر بزرگ / عکس

جزیره داینامیک از جمله مواردی است که بدون تغییر باقی‌مانده و محل و اندازه آن با نسل گذشته یکسان است. رندرهای مذکور جزئیاتی پیرامون رزولوشن صفحه نمایش ارائه نکرده‌اند؛ ولی بعید است که اپل تغییری در این قسمت ایجاد کند. در آخر باید اشاره کرد که فایل‌های CAD نمی‌توانند نمایانگر طراحی نهایی آیفون 15 باشند؛ اما تغییر درگاه شارژ، بهبود دوربین و بدنه ارگونومیک‌تر از جمله تغییرات محتمل تلقی می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید