اعتراف نماینده مجلس یازدهم به موفقیت دولت خاتمی در کنترل قیمت ارز

کدخبر: ۵۵۶۶۴۶
اقتصادنیوز: یک نماینده اصولگرای مجلس در یادداشت خود در روزنامه همشهری به موفقیت دولت سیدمحمد خاتمی در کنترل نرخ ارز اعتراف کرد.
اعتراف نماینده مجلس یازدهم به موفقیت دولت خاتمی در کنترل قیمت ارز

به گزارش اقتصادنیوز روح الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس در روزنامه همشهری نوشت:دولت و مسئولان باید از تجربه تلخ ۳۰سال گذشته در بازار ارز درس بگیرند و یک‌بار برای همیشه دست به یک جراحی واقعی در بازار بزنند که از رئوس مهم آن، همان حذف بازار غیررسمی و همچنین تفکیک بودجه ارزی و ریالی است.

در مورد نقش مجلس در مدیریت بازار ارز باید اذعان کرد که اگرچه نظرات مختلفی در مجلس وجود دارد اما به هر حال بخشی از نظرات همسو با دولت است. درواقع مجلس مشکلات را می‎بیند اما از طرف دیگر الان دنباله‌روی دولت است و اعتماد وافری به دولت دارد و بعضا تعارفاتی بین مجلس و دولت وجود دارد که نمی‌گذارد مشکلات ریشه‌ای حل شود.

بر این اساس اول باید به‌معنای واقعی کلمه استقلال فکری و نظری مجلس از دولت ایجاد شود .

 کنترل نرخ ارز امری شدنی است؛ چرا که در گذشته هم مانند اواسط دهه۷۰ [دولت خاتمی]این اتفاق افتاد و بازار مدیریت شد. بنابراین اگر دولت اراده کند و به‌طور فعال و با نگاه تغییرات اساسی در بازار ارز ورود شود می‌توان نرخ ارز را به نصف قیمت فعلی کاهش داد.

 باید خاطرنشان شود که اِعمال تغییرات اساسی در بازار ارز مخالفان جدی خواهد داشت و کسانی که از نرخ بالای ارز منتفع می‌شوند قطعا مخالفت‌های شدید و کارشکنی خواهند کرد اما توقع می‌رود دولت همانطور که گاهی برای اجرای سیاست‌های خود در برابر کسبه و بازار و غیره می‌ایستد، در مقابل کسانی هم که از رانت ارز منتفع می‌شوند مقتدرانه بایستد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید