جزییات درصد افزایش حقوق های 1402/ این کارمندان بیشتر افزایش حقوق خواهند داشت

کدخبر: ۵۵۷۰۵۶
اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه در رابطه با افزایش حقوق ها گفت: کسانی که ۷ الی ۱۰ سال سابقه کار دارند با کسی که امروز وارد می‌شود، اختلاف کمی داشته باشد و یا قانون کار را آنقدر بالا ببریم که فردی که پست پائینی دارد نسبت به کارشناس ورزیده که استخدام دولت است حقوق بیشتری بگیرد.
جزییات درصد افزایش حقوق های 1402/ این کارمندان بیشتر افزایش حقوق خواهند داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه امروز اولین جلسه ارائه کلیات بود و انشاالله از هفته آینده بررسی‌های جدی‌تر شروع می‌شود، برای افزایش حقوق متوسط دولت ۲۰ درصد بود و حقوق‌های پائین درصد بیشتری می‌گرفتند و حقوق‌های بالا درصد کمتری و چیزی که بصورت پلکانی دریافت می‌شد بر اساس نوع و شکل مالیاتی که تعلق می‌گرفت به حقوق‌های مختلف این تعدیل را انجام می‌داد.

وی افزود: مشکلی که ما داریم همیشه این حقوق پایه را بالا می‌بردند و یک سقف برای بالایی‌ها می‌گذاشتند و درست هم هست و کسانی که وسط هستند و کارشناسانی که ده سال سابقه کار دارند این حقوقش به این ورودی خیلی نزدیک شده و انگیزه برای کار کردن را ندارد و این مشکلاتی است که ما باید به آن توجه کنیم. کسانی که ۷ الی ۱۰ سال سابقه کار دارند با کسی که امروز وارد می‌شود، اختلاف کمی داشته باشد و یا قانون کار را آنقدر بالا ببریم که فردی که پست پائینی دارد نسبت به کارشناس ورزیده که استخدام دولت است حقوق بیشتری بگیرد.

وی درباره راهکار این مشکل گفت: این‌ها باید اصلاح شود و در قانون بودجه سعی کردیم به این‌ها توجه کنیم.

میرکاظمی در پاسخ به این سوال که افزایش حقوق چقدر است؟، بیان داشت: متوسط ۲۰ درصد است و حقوق‌های بالا کمتر می‌گیرند و حقوق‌های پائین بیشتر.

وی درباره حق اولاد و عائله مندی نیز تصریح کرد: در آن محاسبه شده است و متوسط دریافتی ۲۰ درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید