روایت کیهان از بازار ارز تهران!

کدخبر: ۵۵۷۰۸۲
اقتصادنیوز: کیهان در خبرهای ویژه خود روایتش از بازار دیروز ارز تهران را منتشر کرد.
روایت کیهان از بازار ارز تهران!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:بررسی‌های میدانی از بازار ارز خیابان فردوسی حاکی از آن است که با وجود کاهش قابل توجه تعداد دلالان مقابل صرافی‌ها، هنوز هستند دلالانی که‌ خرید و فروش ارز با نرخ‌های کاذب انجام می‌دهند و با نرخ‌‌سازی قصد مقاومت در برابر نرخ‌های بازار مبادله دارند.برخی صرافی‌‌ها هم دیروز نرخ دلار را 50 هزار تومان اعلام می‌کردند و مدعی بودند با این نرخ خریداری هم می‌کنند اما زمانی که با پیشنهاد خرید ارز مواجه می‌شدند عقب می‌نشستند.

نکته مهم‌تر در بررسی میدانی از بازار ارز فردوسی، مقاومت برخی صرافی‌ها در مقابل نرخ مرکز مبادله بود. دیروز صرافی‌ها فروش ارز نداشتند و درون صرافی‌ها بسیار خلوت بود زیرا طبق قانون، عرضه ارز از طریق مرکز مبادله و ثبت‌نام و در قالب مصارف 68گانه انجام می‌شود.

با وجود نبود عرضه ارز برای تقاضایی غیر از مصارف 68گانه،‌ صرافی‌ها کماکان در تابلوهای خود نرخ‌ 45 هزار تومان را برای دلار درج کرده بودند؛ مسئول یکی از صرافی‌های بانکی در ‌پاسخ به سؤال مشتری که چرا نرخ بازار مبادله که نرخ رسمی ارز است را درج نمی‌کنید؟ مدعی شد که ما آن نرخ را قبول نداریم!

این مسئول صرافی در پاسخ به این اعتراض که عدد درج‌شده شما درواقع نرخ‌‌سازی و نرخ غیرواقعی است، گفت: ما همین نرخ را داریم و تابلو صرافی را هم خاموش نمی‌کنیم!

یکی دیگر از صرافی‌های بانکی که نرخ ارز را در تابلو درج نکرده بود هم در پاسخ به سؤال مشتری درباره دلیل درج نکردن نرخ، مدعی شد که فراموش کرده است نرخ رسمی کشف‌شده مرکز مبادله را درج کند؛ بقیه صرافی‌ها نیز کم و بیش نرخ 45 هزار تومان را برای دلار درج‌ کرده بودند اما فروش نداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید