پیش بینی قیمت دلار امروز شنبه 6 اسفند 1401

کدخبر: ۵۵۷۵۳۷
بخشی از فعالان باور دارند که رشد قیمت دلار در روز جمعه که تعطیل است، از پشتوانه بنیادی برخوردار نیست و اسکناس آمریکایی در روز شنبه با اصلاح قیمت مواجه خواهد شد.
پیش بینی قیمت دلار امروز شنبه 6 اسفند 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، بازارساز اعتقاد دارد که  قیمت دلار  در روزهای تعطیل تحت تاثیر جوسازی معامله‌گران فردایی قرار دارد و این دسته از معامله‌گران با خرید و فروش‌های صوری، بازار را با نرخ‌های غیرواقعی روبه‌رو می‌کنند.

با آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا در هفته گذشته، رئیس کل بانک مرکزی خبر داد که بازارساز به تقاضاهای واقعی معامله‌گران با نرخ کشف‌شده در سامانه جدید، پاسخ خواهد داد. 

در حالی که برخی از تحلیلگران انتظار داشتند با آغاز به کار این مرکز، میزان خرید و فروش‌های هیجانی نیز در  بازار آزاد  کاهش پیدا کند، دلار حرکت در مسیر صعودی خود در معاملات خرد را ادامه داد و حتی التهاب در بازار فردایی شدیدتر شد.

دیروز در حالی که  بازار آزاد  ارز به صورت رسمی تعطیل بود، در بازار فردایی، خرید با قیمت‌های بسیار بالاتر از نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه یافت و این موضوع ممکن است روند قیمت اسکناس آمریکایی در روز جاری را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بخشی از فعالان باور دارند که رشد  قیمت دلار  در روز جمعه که تعطیل است، از پشتوانه بنیادی برخوردار نیست و اسکناس آمریکایی در روز شنبه با اصلاح قیمت مواجه خواهد شد.

با این حال،  افزایش قیمت دلار  در هفته قبل با آغاز به کار رسمی بازار متوقف نشد و این موضوع زمینه‌ساز نگرانی بخشی از معامله‌گران بنیادی شده است.

تحلیلگران فنی باور دارند که  قیمت دلار  نمی‌تواند به‌راحتی به صعود متمادی خود ادامه دهد و بازار برای پی گرفتن روند منطقی، نیاز به اصلاح قیمت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید