۵ مصوبه در نهمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲

کدخبر: ۵۵۸۱۸۴
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز ۸ اسفند بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ تا پایان تبصره ۱۱ از بخش درآمدی را مورد بررسی قرار داده و تصویب کردند.
۵ مصوبه در نهمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای روز شنبه (ششم اسفند۱۴۰۱) وارد بررسی گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند و بررسی های خود را در رسیدگی به بخش های درآمدی بودجه در سه شیفت آغاز کردند.

در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و عصر تا تبصره ۱۱ پیش رفتند و در روز سوم و نهمین نشست به ادامه بررسی تبصره ۱۱ در بخش درآمدی پرداخته و در نهایت آن را تصویب کردند.

جلسه امروز ۵ مصوبه داشت که اولین مصوبه ای که در نهمین جلسه از بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید این بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری اراضی در مالکیت خود به مالکان اعیانی مجوز دادند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی اجازه می یابد اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه های غیررسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده به مالکان اعیانی واگذار کند.

مصوبه بعدی مجلس تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود که به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح اجازه داده شد تا از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تامین زمین نسبت به نوسازی و ساخت منازل نیروهای مسلح اقدام کند.

سومین جلسه از روز سوم بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوبه دیگری نیز داشت که عبارت بود از اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف به اختصاص زمین رایگان برای احداث پاسگاه و کلانتری در مناطق کم برخوردار کردند.

طبق مصوبه بند الحاقی ۳ تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه، کلانتری، پایگاه و حوزه‌های مقاومت و سالن‌های فرهنگی ورزشی بسیج را در مناطق کم‌ برخوردار به ‌صورت رایگان در اختیار دستگاه های ذینفع قرار دهد.

همچنین در ادامه این جلسه نیزنمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به وزرات راه و شهرسازی مجوز واگذاری بخشی از اراضی تحت تملک و در اختیار خود را داد.

با توجه به موافقت نمایندگان مجلس با یک بند الحاقی به تبصره ۱۱ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و به منظور اجرای پروژه های حمایتی مسکن از جمله طرح نهضت ملی، بخشی از اراضی تحت تملک و در اختیار خود را برای مشارکت با سازندگان، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و شرکت های زیر مجموعه آنها اختصاص دهد.

در پایان نهمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای با الحاق یک جزء به بند الحاقی (۳) تبصره ۱۱ سازوکاری برای نوسازی بافت های فرسوده توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید