پیش بینی بورس 9 اسفند 1401 / دو نگاه خوشبین‌ و بدبین‌ به روند بازار

کدخبر: ۵۵۸۲۲۸
به نظر می‌رسد شاخص در مرز یک میلیون و 800 هزار واحد با مقاومت روبه‌رو است، مرزی که می‌تواند شاخص را به پائین براند. تحلیلگران خوشبین معتقدند شاخص در میان مدت در کانال 1.8 میلیونی باقی خواهد ماند، در مقابل تحلیلگران بدبین معتقدند بسیاری از سهامداران حقوقی و حقیقی در آستانه تعطیلات سال نو به ذخیره سود روی می‌آورند و شاخص ریزش می‌کند.
پیش بینی بورس 9 اسفند 1401 / دو نگاه خوشبین‌ و بدبین‌ به روند بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که در روز گذشته شاخص‌های  بازار سهام  روند پرنوسانی داشتند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –سه‌شنبه 9 اسفند- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه  شاخص کل بورس  4 هزار و 840 واحد رشد کرد. شاخص هم وزن نیز هزار و 9098 واحد پائین آمد و  شاخص کل  فرابورس افت 42 واحدی را پشت سر گذاشت.  شاخص هم وزن  فرابورس نیز هزار و 75 واحد ریزش کرد. 

در پایان معاملات ‌دیروز، 235 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 420 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 64 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ لیزینگ  خودرو  غدیر (ولغدر)، شرکت‌ نیرومحرکه (خمحرکه) و شرکت نیرو کلر (شکلر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، شرکت‌ آهن و  فولاد  غدیر ایرانیان (فغدیر) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران  فارس  و خوزستان (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وبیمه (شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه)، فنوال (شرکت نورد آلومینیوم) و وپترو (شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت  سرمایه گذاری مسکن  پردیس (ثپردیس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 81 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 50 درصدی به 682 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و 320 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد کچاد (شرکت چادرملو) با صف خرید 199 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کچاد، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و فپنتا (شرکت سپنتا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات نماد کساپا با صف فروش 13 میلیارد تومانی بیشترین صف فروش را داشت و غدانه، ثعمرا، وبیمه و  شجم  دیگر نمادهایی بودند که بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز دوشنبه، شاخص کل روند پرنوسانی داشت. در ابتدا و انتهای بازار روند نزولی داشت و در میانه معاملات روند صعودی داشت. شاخص در نهایت بالاتر از سطح روز یکشنبه ایستاد و کانال یک میلیون و 800 هزار واحد را حفظ کرد. شاخص هم وزن نیز روند پرنوسانی داشت و در نهایت در سطحی کمتر از روز قبل ایستاد. 

دیروز نمادهای فارس، تاپیکو، پارس، خودرو، کچاد، جم و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در پایان معاملات، تعداد نمادهای قرمزپوش بازار بیشتر بود.  میدکو  بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشت و  پارسان  و شپدیس دیگر بزرگان قرمزپوش بودند. 

همچنین برای دومین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 547 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد که نسبت به روز قبل 93 درصد افزایش یافته بود. دیروز بیشترین خروج  پول حقیقی  به نمادهای فولاد، فملی، فخوز، شبندر، ذوب، حکشتی، وغدیر، شتران، شستا و  شپنا  تعلق داشت.

می‌توان گفت که بورس پس از دو روز صعود قابل توجه به اندکی اصلاح نیاز داشت. شاخص کل کانال 1.8 میلیونی را حفظ کرد و ریزش شاخص هم وزن نیز چندان زیاد نبود. حجم معاملات و میزان تقاضای بازار نیز قابل قبول بود. با این حال به نظر می‌رسد شاهد مقاومت شاخص در مرز یک میلیون و 800 هزار واحد هستیم، مرزی که می‌تواند شاخص را به پائین براند. تحلیلگران خوشبین معتقدند شاخص در میان مدت در کانال 1.8 میلیونی باقی خواهد ماند، در مقابل تحلیلگران بدبین معتقدند بسیاری از در آستانه تعطیلات سال نو سهامداران حقوقی و حقیقی به ذخیره سود روی می‌آورند و شاخص ریزش می‌کند.  

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید