هشدار؛ آب این مشترکان در ایام خانه‌تکانی قطع می شود

کدخبر: ۵۵۸۳۴۷
​ مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حوزه‌های امداد و پست‌های مشترکان، اخطارهای کتبی و شفاهی به پرمصرف‌ها داده می‌شود و گاهی نیز، اقدام به قطع آب آن‌ها می‌کنند.
هشدار؛  آب این مشترکان در ایام خانه‌تکانی قطع می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حبیب الله براتی با بیان اینکه نهمین روز اسفند را در شرایطی پشت سر می‌گذاریم که حداکثر دمای تهران ۱۷ درجه و دمای مطلوبی بوده، اما همچنان مصرف آب، در روز گذشته ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمکعب بوده است، اظهار کرد: مصرف لحظه‌ای آب تهران ۴۲ هزار لیتر بر ثانیه و ورودی آب به سدهای پنجگانه استان تهران، ۱۷ هزار لیتر بر ثانیه بوده این به معنای آن است که مصرف لحظه‌ای آب تهران، ۳ برابر ورودی سدهای آن است.

وی تاکید کرد: مفهوم واضح‌تر آمارها، این است که همچنان در حال استفاده از ذخایر سدها هستیم. مجموع ذخایر سدها در روز گذشته ۲۲۲ میلیون مترمکعب بوده و به طور مرتب در حال کاهش است.

اطلاعیه فوری؛ گاز این منطقه از تهران قطع می‌شود

وی درباره دلیل این کاهش حجم ذخایر در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: ورودی آب به سدها کم است و از شهروندان درخواست می‌شود در ایام پرمصرف سال در زمان خانه تکانی و شست و شوی منازل و سایر مصارف، به کسری منابع آب و کمبود ذخایر سدها توجه داشته باشند و همکاری کنند تا دچار مشکل نشویم.

با پرمصرف‌ها برخورد جدی می‌شود

مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین درباره برخورد با مشترکان پرمصرف که به اخطارها توجه نمی‌کنند، گفت: در حوزه‌های امداد و پست‌های مشترکان، اخطارهای کتبی و شفاهی به پرمصرف‌ها داده می‌شود و گاهی نیز، اقدام به قطع آب آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: در مرکز ۱۲۲ آبفای استان تهران که پایش‌ها و مشکلات شبکه آب را رصد می‌کند، روزانه حدود ۱۰ هزار تماس داریم که حدود ۳۰۰۰ مورد آن، به کارشناس ارجاع و مابقی راهنمایی می‌شوند. این اتفاقات به طور مرتب رخ می‌دهد و به مشترکان پرمصرف در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران که مشخص شود مصارف درستی ندارند یا رعایت نمی‌کنند، هم اخطار داده و هم قطع و وصل انشعاب آن‌ها انجام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید