وزیر اقتصاد: نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی افزایش نمی‌یابد

کدخبر: ۵۵۸۹۸۰
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به دستور رئیس جمهور نرخ ارز مبنای حقوق گمرکی افزایش نمی‌یابد و با همان رقم ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.
وزیر اقتصاد: نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی افزایش نمی‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، احسان خاندوزی عصر جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به ساماندهی انبارهای اموال تملیکی اظهارکرد: از سال گذشته تاکنون ۲۸ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی بوشهر مربوط به سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است.

وعده مهم وزیر راه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن

وی افزود: تعیین تکلیف و واگذاری‌های کالاهای اموال تملیکی به صورت شفاف مبتنی بر مزایده و حراج الکترونیک برای اولین بار بعنوان یک رکورد بی سابقه به شمار می‌رود.

 وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: در حوزه اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی در کل کشور اتفاقات خوبی رخ داده است و شاهد بهبود وضعیت هستیم.

خاندوزی اضافه کرد: در حوزه قوانین و مقررات سازمان اموال تملیکی، دولت لایحه را به مجلس ارائه کرد و به خاطر اختلاف نظر مجلس و قوه قضائیه این موضوع محقق نشده است.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: در زمینه میزان اعاده کالاها به فعالان اقتصادی در یک سال گذشته شاهد افزایش ۱۷۸ درصدی در استان بوشهر هستیم که این میزان در کشور ۹۰۰ درصد است.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در میزان فروش کالاها در استان بوشهر ۲۶۰۰ درصد رشد شاهد هستیم و از ۱۳۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر رسیده است.

وی گفت: در این مدت هزار خودروی بلاتکلیف سالها زیر آفتاب رها شده بود که نهایتا تعیین تکلیف شد و به همین میزان نیز خودروهایی باقی مانده که با رسیدگی سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به رشد ۱۴۱ درصدی ترانزیت کالا از طریق گمرکات استان بوشهر از نظر وزنی افزود: ورودی کالاهای وارداتی هم ۲۳۳ درصد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید