فقط سفته بازها و دلالها ملک می خرند

جدول تازه ترین قیمت مسکن در تهران

کدخبر: ۵۵۹۰۳۰
اقتصادنیوز: این روزها فقط یک گروه از خریداران مسکن قصدشان برای معامله جدی است و با وجود کمبود فایل، دست از جست‌‌‌وجو نمی‌‌‌کشند؛ این گروه سرمایه‌گذاران ملکی هستند.
جدول تازه ترین قیمت مسکن در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از«دنیای‌اقتصاد» تحقیق میدانی از وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر نشان می‌دهد جست‌‌‌وجوگران اصلی بازار در حال حاضر متقاضیان سرمایه‌گذاری ملکی و حتی گروهی از سفته‌‌‌بازان هستند.

خرید ملکی برای مصرف‌کننده‌‌‌ها و تبدیل به احسنی‌‌‌ها در بازار مسکن فعلی دشوار است چراکه تعداد فایل‌‌‌ها محدود و قیمت‌های پیشنهادی با شتاب نسبتا زیادی رو به افزایش است. اما در همین بازار متورم، یک گروه از خریداران مسکن حضور دارند و انگیزه آنها برای معامله بیشتر از سایر خریداران است.

سرمایه‌گذاران ملکی همان کسانی هستند که در بازار اسفند ۱۴۰۱ قصد خرید دارند و سخت مشغول جست‌‌‌وجو برای یافتن فایل به ‌‌‌قیمت هستند.

واسطه‌‌‌های ملکی می‌‌‌گویند افزون بر سرمایه‌گذاران ملکی، حضور سفته‌‌‌بازها در بازار مسکن این روزها نیز پررنگ‌‌‌تر از گذشته است. مقصود از سفته‌‌‌بازان کسانی است که قصد معاملات مکرر در کوتاه‌‌‌مدت داشته و می‌‌‌خواهند به این ترتیب از معاملات ملکی کسب سود کنند. سفته‌بازان به محض اینکه حس می‌کنند سرعت رشد قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است وارد بازار می‌‌‌شوند و خرید ملکی انجام می‌دهند تا ظرف مدت کوتاهی مثلا در فاصله زمانی یکی دو ماه آن ملک را دوباره بفروشند و سود قابل‌توجهی به این ترتیب نصیبشان شود. در نبود ابزارهای مالیاتی موثر برای مهار سفته‌‌‌بازی، این گروه هر زمان که شرایط را برای انتفاع از معاملات مکرر ملکی مناسب ببینند وارد بازار مسکن می‌‌‌شوند.

nfgInCTL7VdS
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید