رشد ۳۱ هزار واحدی بورس در پایان معاملات؛

شوک خبر خودرویی مجلس به بورس تهران

کدخبر: ۵۵۹۸۵۳
در معاملات بازار بورس تهران، شاخص کل با رشد ۳۱ و ۹۰۰ واحدی دیگر توانست کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را فتح کند.
شوک خبر خودرویی مجلس به بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، بورس تهران امروز از ابتدا با تقاضای خوبی از سمت خریداران رو به رو شده بود و معاملات ابتدایی بازار نوید یک روز تماما سبز را برای سهامداران می داد.

افزایش شدید قیمت کارخانه ای خودرو قطعی شد

اما بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات دو خبر از مجلس و لایحه بودجه بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد که این اخبار مربوط به حذف عرضه خودرو در بورس کالا از لایحه بودجه سال آتی و همچنین اجازه به دولت برای کاهش نرخ خوراک صنایع بود.

فوری/ فروش فوق العاده ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان

در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۱.۷۹ درصدی رو به رو شد و بار دیگر توانست کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را فتح کند و به سطح ۱ میلیون و ۸۱۷ هزار واحدی برسد.

شاخص هم وزن که هم دیروز و هم در ابتدای معاملات عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل از خود ثبت کرده بود اما با انتشار خبر مربوط به حذف عرضه خودرو در بورس کالا این روند تغییر پیدا کرد و در نهایت با رشد ۱.۳۷ درصدی رو به رو شد.

رشد ۳۱۹۰۰ واحدی شاخص بورس +نقشه

ارزش معاملات خرد با جهش نسبت به روزهای قبل همراه شد و امروز ارزش معاملات ۱۰۴۰۰ میلیارد تومانی در بازار سهام ثبت شد که از این مقدار ۵۷۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس ، ۲۶۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۰۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین گروه خودروسازی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

پس از روزهای متوالی خروج پول بالاخره امروز جریان خروج پول از بازار سهام با توقف روبرو شد و حقیقی ها ۴۸۰ میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق کردند.

سرانه خرید حقیقی ها در بازار امروز ۲۸.۷ میلیون تومان و سرانه فروش آن ها ۲۵.۱ میلیون تومان ثبت شد تا خریداران در تمامی متغیرها نسبت به فروشندگان قدرت نمایی کنند.

رشد ۳۱۹۰۰ واحدی شاخص بورس +نقشه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید