مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود

کدخبر: ۵۶۰۳۱۲
سیدصولت مرتضوی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان پیش بینی کرده است.
 مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدصولت مرتضوی در نشست صمیمی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران مازندران در ساری با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی یکی از طلبکارهای عمده دولت هستند، گفت: تعهدات گسترده‌ای در حوزه بازنشستگی سالهای گذشته برای دولت ایجاد شده بود که منابع این تعهدات تامین نشد اما در این دولت سیزدهم کسورات بازنشستگان پرداخت شده است.

او نبود تعادل مصارف به منابع را یکی از مهم‌ترین چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی دانست و افزود: منابع خوبی در لایحه بودجه سال آینده برای کمک به حل مشکل ناتراز بودن منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی لحاظ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای پرداخت مطالبات صندوق‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌های لازم از تهاتر نفت و از محل واگذاری سهام شرکت‌ها انجام شده است تا در سال آینده نیز مطالبات جامانده پرداخت شود.

سیدصولت مرتضوی مجموع مطالبات انباشت شده صندوق ها از دولت را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم علاوه بر پرداخت ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته، ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت نفت شازند را نیز برای پرداخت مطالبات معوقه صندوق ها اختصاص داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش خدمات درمانی بازنشستگان را نیز یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در دولت سیزدهم بگونه ای شده است که اکنون بازنشستگان می‌توانند از هر مرکز درمانی طرف قرارداد خدمات بگیرند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که دیروز پنج شنبه برای انجام سفری ۲ روزه به مازندران سفر کرده بود پس از بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران و جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت.

بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در جویبار و آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، از برنامه های امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید