پیش‌بینی بورس فردا 20 اسفندماه 1401

کدخبر: ۵۶۰۳۹۹
شاخص بورس تهران در انتهای هفته گذشته با رشد بیش از 30 هزار واحدی همراه شد و شاخص به رقم و کانال 1 میلیون و 800 هزار واحد رسید.
پیش‌بینی بورس فردا 20 اسفندماه 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه خود با رشد بیش از 31 هزار واحدی همراه شد و خود را به ارقام بالای 1 میلیون و 800 هزار واحدی رساند. شاخص هم وزن نیز با رشد 7 هزار واحدی توانست همچون روزهای گذشته خود را در محدوده 540 هزار واحدی نگه دارد تا باز هم نشان دهد که تصمیم دارد این مقاومت را از سر راه بردارد.

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته پیش ارزش معاملات  بورس تهران  در حوالی 13 هزار و 900 میلیارد تومانی به پایان رسید. همچنین ارزش بازار در این روز به رقم 6 هزار و 683 همتی رسید.

نماد های  فولاد  ، شستا ، کچاد و  شپنا  جز تاثیرگذارترن نمادهای روز گذشته کاری در بازار سرمایه بودند.  گروه خودرویی  نیز با ارزش بالای 1100 میلیارد تومانی برترین گروه از نظر ارزش معاملاتی محسوب می شد.

خبرهای روز 

شاید بتوان گفت مهم ترین خبر انتهای هفته گذشته نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران بود که با وجود تلاش‌های برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، بدون صدور قطعنامه‌ای علیه ایران پایان یافت.

همچنین صحبت هایی در خصوص آغاز معاملات سپرده شمش طلا در  بورس  مطرح شده است . مدیر بازارهای مالی  بورس کالا  اعلام کرده است که هر گواهی سپرده معادل  ۰.۱ گرم و هر فرد برای دریافت یک شمش باید ۱۱۰۰۰ اوراق داشته باشد. هزینه انبارداری هر گواهی شمش طلا روزانه ۳۲ ریال است و این بازار معاف از  مالیات بر درآمد  و ارزش افزوده است و معاملات آن آنلاین خواهد بود. 

در خصوص ساعات معاملاتی این گواهی این طور عنوان شده است که معاملات هم شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ انجام می‌شود.

مالک شریعتی، نماینده مجلس هم اعلام کرده است که   عرضه  خودرو  در بورس کالا  به دولت واگذار شده است.

این نماینده مجلس این موضوع را اینگونه عنوان کرده است که " بند الحاقی بودجه درباره عرضه خودرو در بورس باعث گرانی خودرو می‌شد و به همین دلیل مجلس آن را حذف کرد. الان دولت و  شورای رقابت  اختیار خودشان را برای عرضه خودرو در بورس دارند."

اما از عرضه نفت در بازار سرمایه خبر رسیده است که با همکاری وزارت نفت و بورس انرژی ایران تمام اشکالات طرح قبلی عرضه نفت در بورس مرتفع شده و قرار شد نفت با اسم و ساختاری متفاوت در بازار شفاف  بورس انرژی  عرضه شود. در مرحله اول اشخاص حقوقی به طور مستقیم و اشخاص حقیقی از طریق شرکت‌های سبدگردان‌ها می‌توانند در این بازار حضور داشته باشند.

همچنین قیمت‌گذاری گواهی‌ها بر روی تابلوی بورس به صورت ارزی خواهد بود که قابلیت معامله ثانویه نیز دارد. کسانی که به استاندارد تحویل برسند می‌توانند به شرکت ملی نفت مراجعه و نفت یا میعانات گازی خود را تحویل بگیرند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در انتهای هفته گذشته با رشد بیش از 30 هزار واحدی همراه شد و شاخص به رقم و کانال 1 میلیون و 800 هزار واحد رسید .

که اهالی فن و تکنیکالیست ها فعال در بازرا سرمایه از این مضوع به عنوان پولبک به سطح شکسته شده سقف کانال صعودی شاخص بورس تهران اشاره می کنند.

شاخص کل بورس تهران در طی ماه های اخیر در یک کانال صعودی فرضی ( بلندمدت ) در حالی نوسان بود که با توجه به جمیع اتفاقات رخ داده در بازار سرمایه توانست از سقف این کانال صعودی به سمت اعداد و اراقم بالاتر حرکت کند.

و طی چند روز خود را از کانال یک میلیون 600 هزار واحدی به محدوده 1 میلیون 800 هزار واحدی برساند. با توجه به این که در آخرین هفته سال 1401 قرار داریم و شمارش معکوس پایان سال برای بازار سرمایه شروع شده است اهالی بازار این انتظار را دارند که بازار سرمایه در این چند روزه پایان سال رویه مثبتی را در پیش بگیرد.

و به سنت هر ساله شاخص بورس تهران بازدهی مثبتی را برای تعطیلات نوروزی ایجاد کند. این سنت با اغماض و با صرفا نظر کردن از سال 1400 برای چندمین بار است که تکرار می شود.

کل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید