بازار شب عید کساد شد /جریان پول حقیقی در میان نماد‌ها و صنایع بورس

کدخبر: ۵۶۱۱۸۱
شدت حساسیت بازار سهام به نرخ دلار در بازار آزاد تا حدی بود که نه‌تنها قیمت سهام دلاری بازار ریزشی شد؛ بلکه سهام ریالی بازار نیز با کاهش قیمت و کاهش حجم و ارزش معاملات روبرو بودند.
بازار شب عید کساد شد /جریان پول حقیقی در میان نماد‌ها و صنایع بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار سهام در چند روز معاملاتی اخیر و با شروع روند نزولی قیمت طلا و ارز در بازار آزاد، دچار ریزش تراز شاخص‌های سهامی شد. به دلیل عدم وجود شفافیت مورد نیاز برای تحلیل بازار‌های موازی، در این چند روز آمار معاملات حاکی از دست نگه‌داشتن فعالان بازار از معاملات سهام است.

جریان پول حقیقی در میان نماد‌ها و صنایع بورس

بازار سهام  در اسفند ماه امسال با رشد  قیمت دلار در بازار آزاد  و سایر عوامل حمایتی، توانست روند صعودی دی ماه را ادامه دهد. با این وجود در ابتدای این هفته تغییرات  قیمت طلا  و ارز در  بازار آزاد  باعث شد تا معاملات در تمامی بازارها به نسبت حساسیت، با رکود همراه شود. 

بازار سهام  نیز که یکی از حساس‌ترین بازار‌ها به  بازار آزاد  طلا و ارز محسوب می‌شود؛ در این هفته با کاهش تراز و رکود معاملاتی همراه بوده‌است. شدت حساسیت  بازار سهام  به نرخ دلار در  بازار آزاد  تا حدی بود که نه‌تنها قیمت سهام دلاری بازار ریزشی شد؛ بلکه سهام ریالی بازار نیز با کاهش قیمت و کاهش حجم و  ارزش معاملات  روبرو بودند.

صنعت انبوه‌سازی در روز معاملاتی اخیر بیش از 43 میلیارد تومان ورود پول داشت که بیشترین میزان را در میان صنایع بورسی به ثبت رساند. صنعت کانه‌های فلزی با تغییر مالکیت 32.2 میلیارد تومانی دومین ورود  پول حقیقی  را در بین صنایع به دست آورد و صنعت سایر محصولات کانی غیر فلزی نیز با 19.2 میلیارد تومان ورود پول توانست در جایگاه سوم قرار گیرد. صنایع رایانه، حمل و نقل، اطلاعات و ارتباطات و محصولات دارویی نیز از صنایعی بودند که در روز گذشته با  ورود پول حقیقی  بیش از 2میلیارد تومان کار خود را به پایان رساندند.

 

IMG_20230314_081015_844

از سوی دیگر، صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که در روز اولیه  ریزش قیمت دلار  به عنوان یک صنعت ریالی با ورود جریان پول حقیقی همراه بود؛ در روند معاملات روز گذشته با 48.6 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی  بیشترین میزان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را در بین صنایع داشت. پس از صنعت بانک‌ها، صنعت فرآورده‌های نفتی با 33.3 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی  در جایگاه دوم ایستاد و صنعت بیمه وصندوق‌های بازنشستگی نیز با 23 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی  در رتبه بعدی قرار گرفت. صنایع  خودرو  و ساخت قطعات، کاشی و سرامیک، سیمان و محصولات غذایی از دیگر صنایعی بودند که روز معاملاتی گذشته را با خروج پول سپری کردند.

 

IMG_20230314_081015_969

در میان سهام، نماد‌های وآذر، کاما، خپارس،  فولاد  و فزر با بیشترین میزان ورود جریان پول حقیقی به کار خود پایان دادند و نماد‌های شبندر، خودرو، ذوب، وبملت، وتجارت،  بپاس  و ومعادن با بیشترین میزان خروج جریان پول حقیقی مواجه بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید