سیگنال مهم به بورس/ پیش بینی بازار سهام 24 اسفند 1401

کدخبر: ۵۶۱۴۰۲
تنها سه روز به پایان معاملات بورس در سال 1401 باقی مانده است و معامله گران امیدوارند مطابق سنت سال‌های گذشته تابلوی بازار در روزهای آخر سبزپوش شود.
سیگنال مهم به بورس/ پیش بینی بازار سهام 24 اسفند 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه 24 اسفند- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  هزار و 364 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 782 هزار و 995 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 930 واحد بالا آمد و در رقم 541 هزار و 36 واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس یک واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 708 واحد رسید.  شاخص هم وزن  فرابورس نیز افزایش 206 واحدی داشت و به سطح 93 هزار و 625 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 343 نماد رشد قیمت و 297 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 54 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 46 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت نیروترانس (بنیرو)، شرکت مخابرات ایران (اخابر) و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا)، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران  فارس  و خوزستان (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان)، کاما (شرکت باما) و خمحور (شرکت تولید محور خودرو) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)، مهندسی کلر پارس (کلر) و شرکت  سرمایه گذاری مسکن  زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 75 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 5 درصدی به 305 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 28درصد افزایش یافت و 200 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد تنوین (شرکت تأمین سرمایه نوین) با صف خرید 21 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تنوین، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و گلدیرا (شرکت صنایع گلدیران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات نماد  ثالوند  بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای ثرود و خوساز بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در دو روز اخیر شاخص نوسان کمتری داشته است. با این حال دیروز روند نزولی شاخص پس از سه روز متوقف شد. 

پس از ریزش اندک 845 واحدی در روز شنبه و ریزش سنگین 33 هزار واحدی روز یکشنبه، دوشنبه نیز شاخص هزار و 571 واحد افت کرده بود. اما دیروز شاخص هزار و 364 واحد رشد کرد. 

دیروز نمادهای  شستا و اخابر بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. شاخص هم وزن نیز هزار و 930 واحد –معادل 36 صدم درصد- رشد کرد. 

در کنار رشد شاخص‌ها، دیروز ارزش معاملات خرد نیز افزایش پیدا کرد.  ارزش معاملات  خرد سهام با افزایش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 718 میلیارد تومان رسید.  

همچنین برای چهارمین روز متوالی خروج پول حقیقی تداوم داشت اما میزان آن نسبت به روز قبل افت 82 درصدی داشت. دیروز نمادهای سباقر، دی، خبنیان، خزامیا، شیران، خودرو، شستا، فنفت، وبملت و خگستر بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود که دیروز سقوط چشمگیری داشت. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 25 میلیون و 400 هزار تومان و سرانه فروش 12 میلیون و 900 هزار تومان بود.

علاوه بر این معاملات دیروز با مازاد تقاضای سنگین 170 میلیارد تومانی بسته شد که سیگنال مثبت برای معاملات امروز است. تنها سه روز به پایان معاملات بورس در سال 1401 باقی مانده است و معامله گران امیدوارند مطابق سنت سال‌های گذشته تابلوی بازار در روزهای آخر سبزپوش شود. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید