روایت آماری از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

ریزش بیمه بیکاری در پائیز 1401 /بیمه شدگان زن پیشتاز شدند

کدخبر: ۵۶۱۴۲۴
از کل بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی تا پایان پاییز امسال، بیش از 12 میلیون و 212 هزار نفر بیمه شده مرد و 3 میلیون و 259 هزار نفر بیمه شده زن هستند.
ریزش بیمه بیکاری در پائیز 1401 /بیمه شدگان زن پیشتاز شدند

به گزارش اقتصادنیوز، سرعت افزایش تعداد بیمه‌ شدگان زن نسبت به مرد تقریبا 3 برابر شده که نشان از افزایش مشارکت این قشر از جامعه در بازار کار دارد.

روایت آماری از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

گسترش پوشش بیمه‌ای و حمایتی از مردم از جمله مهمترین وظایف حاکمیت در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است و فرد با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه می‌تواند از مزایای سازمان بیمه‌گر استفاده کند.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار، تعداد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تا پایان پاییز سال جاری با رشد تقریبا 18 درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به 47 میلیون و 455 هزار نفر رسیده که حدود 81 درصد از این میزان را بیمه‌ شدگان و 19 درصد دیگر را مستمری بگیران تشکیل می‌دهد.

photo_2023-03-13_16-16-08

پیشتازی سرعت رشد بیمه‌شدگان زن

تعداد بیمه‌ شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی در پایان پاییز امسال به بیش از 15 میلیون و 471 هزار نفر رسیده که به تبع آن (سرپرستی یا کفالت بیمه شده اصلی) قریب به 23 میلیون نفر دیگر نیز تحت پوشش بیمه‌ای (تبعی) این سازمان قرار گرفته‌اند.

از تعداد کل بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی تا پایان پاییز امسال، بیش از 12 میلیون و 212 هزار نفر بیمه شده مرد و 3 میلیون و 259 هزار نفر بیمه شده زن هستند.

رشد تعداد بیمه‌ شدگان زن طی این دوره نسبت به سال گذشته تقریبا 3 برابر بیمه‌ شدگان مرد و معادل 5.9 درصد بوده که نشان از افزایش مشارکت این قشر از جامعه در بازار کار است.

photo_2023-03-13_16-16-09

کاهش بیمه‌های بیکاری در سازمان تامین اجتماعی

جامعه بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی به 4 گروه بیمه  اجباری، بیمه خاص، بیمه بیکاری و بیمه توافقی تقسیم می‌شود.

بخش عظیمی از بیمه شدگان اصلی را بیمه اجباری با سهم تقریبا 70 درصدی تشکیل می‌دهد، بیمه اجباری در واقع همان بیمه‌ای است که کارفرما مجبور به پرداخت بیمه مشمولین قانون کار است.

تعداد بیمه شدگان اجباری در پاییز امسال با رشد 3 درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به 10 میلیون و 760 هزار نفر رسید و قریب به 15 میلیون 300 هزار نفر نیز به تبع آن تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

رشد تعداد بیمه‌ شدگان اجباری زن طی این دوره نسبت به سال گذشته تقریبا 3.5 برابر بیمه‌ شدگان اجباری مرد و معادل 7 درصد بوده است. همچنین در پاییز امسال تعداد بیمه‌های بیکاری نسبت به پاییز سال گذشته با کاهش 10 درصدی به 393 هزار نفر رسیده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید