سخنگوی وزارت صمت خبر داد؛

آغاز ثبت نام خودروهای داخلی از فردا ۲۶ اسفند

کدخبر: ۵۶۱۷۴۰
سخنگوی وزارت صمت، گفت: متقاضیان خرید خودروهای داخلی از فردا ۲۶ اسفند می توانند با مراجعه به سامانه http://www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.
آغاز ثبت نام خودروهای داخلی از فردا ۲۶ اسفند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: متقاضیان خرید خودروهای داخلی از فردا 26 اسفند می توانند با مراجعه به سامانه http://www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند

وی افزود: زمان ثبت نام 3 روز خواهد بود و در پایان روز 28 اسفند به اتمام می رسد.

به گفته قالیباف،  9 شرکت خودروساز داخلی در طرح تخصیص یکپارچه خودرو مشارکت دارند و 51 مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید است.

مشاور وزیر صمت ادامه داد: در طرح یکپارچه تخصیص خودرو که از قبل اعلام شده بود بدون  قرعه کشی به همه متقاضیان خودرو داده می شود کمتر از 900 هزار نفر حساب وکالتی برای خرید خودرو اعلام کردند و این موضوع می تواند ثابت کند امارهای چندین میلیونی ثبت نام های گذشته تقاضای واقعی نبوده است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: با فرض اینکه تمام 900 هزار نفری که حساب وکالتی اعلام کرده اند واجد شرایط باشند و با لحاظ تعهدات قبلی خودروسازان در سال 1402 که حدود 400 هزار دستگاه است توان تولید خودرو از مجموع این دو رقم در سال 1402 به مراتب بیشتر است و لذا احتمال اینکه تحویل خودرو به سال 1403 بکشد تقریبا صفر است.

قالیباف افزود: 50 درصد عرضه خودرو در طرح یکپارچه تخصیص خودرو به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت که البته برای این متقاضیان نیز داشتن حساب وکالتی الزامی است..

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید