رصد بازار مسکن

معاملات مسکن در تهران قفل شد+ جدول قیمت

کدخبر: ۵۶۱۹۸۱
اقتصادنیوز: واسطه‌های ملکی فعال در اغلب مناطق تهران می‌گویند خرید و فروش‌ها ظرف دو سه روز اخیر به حداقل رسیده و در برخی نواحی پایتخت به کلی معامله‌ای ثبت نمی‌شود.
معاملات مسکن در تهران قفل شد+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد آنها می‌گویند این فروشنده‌ها هستند که می‌خواهند جانب احتیاط را رعایت کنند و ترجیح می‌دهند معامله قطعی را به سال آینده و پس از اتمام تعطیلات نوروزی موکول کنند. آنها می‌دانند ممکن است این تامل به ضررشان تمام شود و به واسطه افت نرخ دلار، قیمت‌های پیشنهادی حبابی نیز با تغییرات کاهشی همراه شود. اما در عین حال نگرانی آنها از اینکه مبادا باز هم بازار ارز ناآرام شود و به دنبال آن قیمت مسکن افزایش پیدا کند، قدری بیشتر است.

این رفتار فروشنده‌ها در بازاری که سطح قیمت پیشنهادی املاک در آن بسیار بالاتر از ارزش واقعی است، نشان می‌دهد مطالبه اصلی طرفین معاملات مسکن در تهران و در نگاه کلان‌تر در کل کشور «ثبات» است.

روشن است که تنها سوداگران هستند که از التهاب ملکی منتفع می‌شوند و معامله‌گران مصرفی و سرمایه‌ای بازار مسکن تمایلی به ملتهب شدن بازار مسکن ندارند؛ کمااینکه در هنگامه مواج شدن سطح قیمت‌ها، معاملات مسکن عملا قفل می‌شود و به حداقل می‌رسد.

E7pypWrZ8dBY

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید