عامل اصلی افت عرضه در بورس/ پیش بینی بازار سهام 27 اسفند 1401

کدخبر: ۵۶۲۰۱۲
با توجه به اینکه آخرین فرصت برای نقد کردن دارائی‌ها پیش از تعطیلات به پایان رسیده است به نظر می‌رسد در معاملات امروز حجم عرضه در بازار کم باشد و در نهایت شاخص‌ها رشد کنند.
عامل اصلی افت عرضه در بورس/ پیش بینی بازار سهام 27 اسفند 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل  بورس تهران  پس از 3 روز بار دیگر به کانال 1.8 برگشت. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –شنبه 27 اسفند- به روند  بازار سهام  در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افزایش 38 هزار واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 13 هزار و 162 واحد رشد کرد.  شاخص کل  فرابورس نیز 374 واحد بالا آمد و  شاخص هم وزن  فرابورس 2 هزار و 190 واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 543 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 97 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 85 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 15 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت صنایع معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا)، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت سیمان مازندران (سمازن) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت‌ پگاه گلستان (غلستا)، شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای قمرو (شرکت قند مرودشت)، کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت  سرمایه گذاری مسکن  الوند (ثالوند)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت نوش پونه مشهد (غپونه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 148 نماد صف خرید داشتند و 34 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 277 درصدی به هزار و 150 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 183 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 571 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وکغدیر، نمادهای بکابل (شرکت سیم و کابل ابهر) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها دو نماد تاپکیش و قمرو صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز چهار‌شنبه شاخص‌های بورس تهران همگی صعود کردند. شاخص کل با رشد 38 هزار واحدی به کانال 1.8 میلیونی برگشت و توانست ریزش سنگین روز شنبه را جبران کند. شاخص هم وزن با جهش قابل توجهی توانست بیش از 13 هزار واحد بالاتر از انتهای هفته پیشین بایستد. 

نمادهای کچاد و شستا بیشترین اثر را در رشد شاخص کل داشتند و در مجموع حدود 5 هزار واحد شاخص را بالا کشیدند. پس از این دو نماد، نمادهای وغدیر، شبندر، پارسان، تاپیکو و پارس بیشترین تأثیر را در صعود شاخص کل داشتند. 

از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین 24 میلیون و 300 هزار تومان و میانگین سرانه فروش 23 میلیون و 100 هزار تومان بود. 

علاوه بر این، پس از 4 روز خروج پول حقیقی، روز چهارشنبه 735 میلیارد تومان  پول حقیقی  به بازار وارد شد. 

 نمادهای فسوژ، شستا، رانفور، بزندگی و وگردش بیشترین ورود پول را را ثبت کردند. در مقابل نماد  خودرو  در کنار نمادهای وغدیر، وبملت، وبصادر و ثفارس بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه حجم معاملات نیز افزایش یافت و  ارزش معاملات  خرد به 8 هزار و 34 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 4 روز پایانی هفته بود.  

بنابراین در پایان هفته پرنوسان بورس تهران، بازار سبز شد و شاخص سنگر یک میلیون و 800 هزار واحدی را بازیابی کرد. در طول هفته، رفته رفته فشار فروش کاهش یافت و در بازارهای موازی نیز با ثبات نرخ ارز از التهاب در بازارها کاسته شد. با توجه به اینکه آخرین فرصت برای نقد کردن دارائی‌ها پیش از تعطیلات به پایان رسیده است به نظر می‌رسد در معاملات امروز حجم عرضه در بازار کم باشد و در نهایت شاخص‌ها رشد کنند. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید