هجوم سرمایه گذاران وحشت زده به بازار طلا /بازگشت بیت کوین به کانال 27 هزار دلار

کدخبر: ۵۶۳۱۶۵
قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نزدیک به قیمت 1993 دلار هفته را به پایان برد.
هجوم سرمایه گذاران وحشت زده به بازار طلا /بازگشت بیت کوین به کانال 27 هزار دلار

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا در حالی هفته پرنوسانی را به پایان می برد، که حتی خوش‌بین های بازار نیز پیش بینی چنین رشد قیمتی را نداشتند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نزدیک به قیمت 1993 دلار هفته را به پایان برد، تا منفی های ابتدای هفته و مثبت های انتهای هفته بازدهی هفتگی فلز زرد را در محدوده نزدیک به صفر درصد نگه دارد. آغاز و گسترش بحران بانکی در آمریکا و قاره سبز ناگهان طلا را در صدر توجه سرمایه های وحشت زده قرار داد و از سوی دیگر نیز فدرال رزرو که شرایط کلان اقتصاد را بی ثبات می بیند و احتمالا مجبور به توقف عملیات انقباضی خود خواهد شد به جذابیت طلا دامن زده است.

طلا امروز نیز برای مقطعی سری به قیمت های بالاتر از 2 هزار دلار نیز زد. گسترش نگرانی های بانکی به قاره سبز نیز موج جدیدی از تقاضا را روانه بازار طلا کرد. تحلیل گران نگرانی های احتمالی از وضعیت بانکی را امیدهای صعودی طلا در هفته آینده می دانند.

سرمایه گذاران طلا همچنین نظرات جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس و رافائل بوستیک، رئیس شعبه فدرال آتلانتا را مدنظر داشتند که هر دو اذعان کردند که در حالی که مشکلات بخش بانکی باعث چالش برانگیز شدن نرخ بهره بانک مرکزی شده است، تمرکز همچنان بر کاهش تورم است. این اظهارات بر خلاف فضای کنونی بازارها است.

همچنین امروز قیمت بیت کوین نزدیک به 2.5 درصد کاهش یافت و مجددا به کانال 27 هزار دلاری بازگشت. بیت کوین از ابتدای هفته جاری تاکنون نزدیک به 4 درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین بازدهی ماهانه بیت کوین در ماه مارس تاکنون به مثبت 20 درصد رسیده است.

اتریوم نیز روز جمعه نزدیک به 4 درصد افت قیمت داشت تا بازدهی هفتگی به مثبت نیم درصد کاهش پیدا کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید