روسیه و هند قرارداد تجاری جدید امضا کردند

کدخبر: ۵۶۳۹۹۱
اقتصادنیوز: بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت روسیه روز چهارشنبه قرارداد تجاری جدید با اصلی‌ترین پالایشگاه نفتی هند به امضا رساند.
روسیه و هند قرارداد تجاری جدید امضا کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت روسیه روز چهارشنبه از امضای قرارداد با اصلی‌ترین پالایشگاه نفتی هند با هدف افزایش عرضه محصولات نفتی به این کشور خبر داد.

همکاری تهران و مسکو برای دور زدن تحریم‌های غرب + جزئیات

خبرگزاری رویترز گزارش داد، شرکت «روسنفت» (ROSN.MM) بدون اشاره به جزئیات قرارداد مذکور افزود که این توافقنامه در جریان سفر کاری مدیرعامل این شرکت به هند به امضا رسیده است.

دو طرف درباره راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌های زنجیره‌ بخش انرژی از جمله فراهم ساختن امکان پرداخت از طریق واحدهای پولی ملی تبادل نظر کردند.

بنابر این گزارش،‌ روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه آن، مسیر عرضه انرژی را از بازارهای سنتی اروپا تغییر داده است.

در ماه مارس، هند بزرگ‌ترین خریدار نفت خام پایه «یورال» (اورال) روسیه بوده و قرار است بیش از ۵۰ درصد صادرات نفت منطقه «یورال» (Urals oil) از طریق دریا در این ماه به هند ارسال شود.

پس از هند،‌ چین در رتبه دوم خرید نفت از روسیه قرار دارد.

روسنفت همچنین اعلام کرد که با افزایش حجم تجارت بین روسیه و چین در ۲۰۲۲ به ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، روسیه برای نخستین بار به یکی از پنج شریک تجاری بزرگ هند تبدیل شده است.

بدین ترتیب هدف سران دو کشور برای رساندن گردش مالی تجارت‌ها به ۳۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ محقق شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید