قیمت‌ خانه در تبریز کاذب شد

خریدار مسکن زیاد شد، فروشنده ها کم!

کدخبر: ۵۶۴۶۸۹
اکوایران در گزارشی به بررسی وضعیت بازار مسکن در شهر تبریز - مرکز استان آذربایجان شرقی - پرداخته‌ است.
خریدار مسکن زیاد شد، فروشنده ها کم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، به گفته یک مشاور املاک در تبریز، از زمانی که قیمت دلار افزایش یافت، قیمت خانه‌ها کاذب شد.

یک مشاور املاک در تبریز می‌گوید که «نمی‌توان گفت وضعیت بازار خوب نیست. خریدار زیاد است، اگر فروشنده باشد وضعیت معاملات بهتر خواهد شد.

به گفته وی، هم‌اکنون فروشنده واقعی کاهش یافته در حالی که دی و بهمن‌ ماه سال پیش، تعداد فروشندگان در بازار ملک تبریز زیاد بود.

او می‌گوید، «ا آپارتمانی با عمر بنای 10 ساله، که ارزش واقعی آن برای هر متر، 30 میلیون تومان است را با قیمت هر متر 40 میلیون تومان برای فروش عرضه کرده‌اند.»

این مشاور امور ملکی، با اشاره به وضعیت مناسب خرید و فروش‌ها در فصل پاییز سال گذشته می‌گوید: «در 6 ماه گذشته، هم فروشنده و هم خریدار هردو در بازار مسکن وجود داشت و معاملات پر رونق بود.»

او در گفت‌وگو با اکوایران ادامه می‌دهد: «در اسفند سال 1400، بازار مسکن نسبت به سال 1401، از وضعیت بهتری برخوردار بود و تمام فایل‌هایی که برای فروش عرضه شده بودند را به فروش رساندیم اما اسفند سال گذشته، تقاضا زیاد و عرضه کم بود چراکه فروشنده‌ها ریسک نمی‌کردند ملک خود را به فروش برسانند.»

او روند بازار مسکن تبریز را در سال 1402 اینگونه پیش‌بینی می‌کند: «اگر دلار روند کاهشی را پیش بگیرد، فروشنده‌ها افزایش خواهد یافت و اگر دلار افزایشی شود، بازار مسکن همچنان در حالت رکود خواهد ماند».

یک خانه در میدان لاله، با متراژ 82 مترمربع و با 12 سال عمربنا، 2 میلیارد و 500 میلیون قیمت‌گذاری شده است و در کوی اشکان، واحدی 120 متری و 8 سال ساخت، 4 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. 

یک آپارتمان 240 متری نوساز در ولیعصر، 19 میلیارد و 500 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

واحدی دیگر در بلوار توانیر جنوبی با مساحت 133 مترمربع و 13 سال عمر بنا، 4 میلیارد و 350 میلیون عرضه شده است.

photo_2023-03-13_13-33-36

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید