سقوط ۲۰۰ میلیارد دلاری ثروت این مولتی میلیاردرها در جهان

کدخبر: ۵۶۶۴۰۹
بر اساس فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد جهان سال سختی را پشت سر گذاشتند و دارایی خالص آنان ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت البته این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که در حال حاضر هنوز ارزش دارایی آنان در مجموع ۲.۱ تریلیون دلار است.
سقوط ۲۰۰ میلیارد دلاری ثروت این مولتی میلیاردرها در جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا به نقل از اکونومی، هم تعداد میلیاردرها و هم مجموع ثروت آنان کاهش یافته است و ۲۵۴ نفر رتبه میلیاردر بودن خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، ۲۶۴۰ میلیاردر باقی مانده در مجموع ۵۰۰ میلیارد دلار ضرر کردند. در میان کسانی که باشگاه میلیاردرهای جهان را ترک کردند، اسامی سام بنکمن-فرید، بنیان‌گذار صرافی اف تی ایکس و کانیه وست، خواننده رپ مشاهده می‌شوند.

طلسم قیمت خودرو شکست/ جزئیات افزایش قیمت کارخانه ای خودرو

اصلاح قیمت فروش محصولات ایران خودرو و سایپا+ جدول

فوربس نوشت: «ثروت دو سوم از ۲۵ نفر برتر در مقایسه با نیمی از کل فهرست نسبت به سال گذشته کمتر شده است».

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، با کاهش ۵۷ میلیارد دلاری ثروت خود در یک سال، به دلیل سقوط ۳۸ درصدی قیمت سهام این غول تجارت الکترونیک از ۱۰ مارس، بیشترین آسیب را دیده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، با کاهش ۳۹ میلیارد دلاری، به‌عنوان دومین بازنده بزرگ در فهرست انتخاب شد. این میلیاردر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به رئیس گروه ال وی ام اچ (LVMH)، برنارد آرنو واگذار کرد.

بر اساس گزارش فوربس، دو میلیاردر دیگر نیز جایگاه خود را در میان ۲۵ نفر برتر از دست داده‌اند که شامل بنیان‌گذار تیک تاک، ژانگ ییمینگ است که با یک پله سقوط به رتبه ۲۶ رسید و نفر دوم این فهرست موسس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، چانگ پنگ ژائو ثبت شد که در میان زمستان ارزهای دیجیتال از رتبه ۱۹ سال گذشته به رتبه ۱۶۷ سقوط کرد.

این رتبه‌بندی نشان داد در حالی که برخی از ثروتمندترین‌های جهان رتبه پیشین خود را از دست دادند، دو میلیاردر به ۲۵ نفر برتر پیوستند، این دو مورد غول رسانه‌ای کانادایی، دیوید تامسون و بنیان‌گذار نایک، فیل نایت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید