کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

نرخ جدید تسعیر ارز ساختاری محکوم به شکست/ نایابی کالا اولین ترکش این سیاست

کدخبر: ۵۶۶۴۱۶
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نرخ جدید تسعیر ارز ساختاری محکوم به شکست است ، اظهار کرد: این ساختار نرخ تسعیر زیاد نمی تواند پایدار باشد، حداکثر 2 ماه دوام می آورد و ساختار جدید جایگزین آن می شود.
نرخ جدید تسعیر ارز ساختاری محکوم به شکست/  نایابی کالا  اولین ترکش این سیاست

به گزارش اقتصادنیوز ، حسن کاظم زاده کارشناس بازار سرمایه در خصوص  لحاظ شدن نرخ 28 هزار و 500 تومان به عنوان نرخ ارز تسعیر برای محاسبه صورتحساب های خوراک های بین مجتمعی و خوراک های دریافتی برای پالایشگاه ها و پتروشیمی گفت: با عملیاتی شدن این ساختار، زنجیره محصولات پتروشیمی به هم می‌ریزد. رانت و افزایش تقاضای عجیب و غریب برای برخی محصولات باعث می شود برخی مواد اولیه پتروشیمی و پالایشی نایاب شود و شاهد کاهش مواد اولیه ای همچون پی وی سی و مواد اولیه بسته بندی باشیم. همچنین بسیاری از شرکت‌ها به جای تولید، مواد اولیه را قاچاق و یا در بازار آزاد به فروش می رسانند. 

وی این ساختار را محکوم به شکست عنوان کرد و گفت: این ساختار نرخ تسعیر زیاد نمی تواند پایدار باشد، حداکثر 2 ماه دوام می آورد و ساختار جدید جایگزین آن می شود. راهکار درست این است که عرضه و تقاضا روند بازار را تعیین کند و مداخله ای در روند بازار نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید