توسط شورای رقابت؛

قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی برای اولین بار

کدخبر: ۵۶۶۵۱۸
اقتصادنیوز: سه‌شنبه ۲۲ فروردین جلسه کارگروه تخصصی شورای رقابت در مورد نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی برگزار و قیمت‌هایی نهایی‌، مصوب می‌شود.
قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی برای اولین بار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، اسماعیل شجاعی درباره با قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی پس از خودروهای تولید داخل اظهار داشت: در ۳ ماه گذشته یک سری کارهای کارشناسی در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی یا همان (CKD) انجام شده است و شورای رقابت نیز در این مدت کارگروه تخصصی را با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی، انجمن‌های تخصصی و غیره برگزار کرده تا با اصلاح قیمت‌های خودرو، دو اتفاق بزرگ در صنعت خودرو ایجاد شود، اول اینکه افزایش عرضه خودرو در کشور تضمین شود و پیرو آن تولید افزایش یابد و دوم شرایط به سمتی حرکت کند تا فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار به یکدیگر نزدیک شود و این شکاف قیمتی حذف شود. 

دنا به یک میلیارد نزدیک شد + قیمت جدید

‌سخنگوی شورای رقابت بیان داشت: بنابراین روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین جلسه کارگروه تخصصی و شورای رقابت در مورد نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی برگزار می‌شود و قیمت‌هایی نهایی‌ مصوب می‌شود. 

وی اظهار داشت: قیمت خودروهای مونتاژی با توجه به شاخص رقابت‌پذیری مشخص شده و با توجه به مقایسه قیمت هر یک از خودروهای داخلی با سه خودروی مشابه خارجی به نظر می‌رسد که در این نوع از خودروها کاهش قیمت نیز داشته باشیم. 

شجاعی اظهار داشت: شورای رقابت بر رقابتی شدن بازار خودرو تاکید دارد بنابراین هم باید تولیداتمان افزایش یابد و هم سیاستگذاری در واردات به صورتی باشد که امکان واردات به شکل مناسبی فراهم شود، زیرا تا زمانی که واردات خودرو محدود باشد این بازار انحصاری خواهد بود. 

سخنگوی شورای رقابت تأکید کرد: اعلام قیمت خودروها بر عهده ‌شورای رقابت نیست، بنابراین پس از مصوب شدن قیمت خودروهای مونتاژی قیمت‌ خودروها به وزارت صمت اعلام و وزارت صمت باید قیمت نهایی این خودروها را اعلام کند. 

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد، بنابراین قیمت‌گذاری برای همه خودروهای مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می‌شود ضمن اینکه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی برای اولین بار انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید