رصد بازار خودرو؛

شاهکار جدید چین رسید/ این شاسی بلند خوش قیمت در اندیشه فتح اروپاست+ عکس

کدخبر: ۵۶۷۳۵۰
برند زیکر چین که محصولات متفاوتی را از منظر طراحی ارائه می کند، یک شاسی بلند جمع و جور جدید با نام زیکر اکس را وارد بازار چین کرده که خبر ورود همزمان این خودرو به بازار اروپا نیز تایید شده است.
شاهکار جدید چین رسید/  این شاسی بلند خوش قیمت در اندیشه فتح اروپاست+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران ، زیکر  که محصولاتی مانند  001  و  009  را در کارنامه خود دارد، این بار با کراس اوور اکس شانس خود را برای یک موفقیت بین المللی آزمایش می کند.  جیلی  برنامه ریزی دقیقی را برای برند زیکر انجام داده که همه موارد بویژه قیمت گذاری رقابتی را نیز شامل می شود.

زیکر اکس  در مدل مجهز به سامانه تمام چرخ الکتریکی با قیمت 30500 دلار وارد اروپا می شود و این یک چالش جدی برای خودروسازان مهم قاره سبز محسوب می شود.

هر دو تریم  زیکر اکس  در بخش فنی یعنی تک موتور و دو موتور الکتریکی از فناوری اختصاصی  جیلی  که توسط همین کمپانی توسعه یافته، استفاده می کنند. در بخش باتری نیز فناوری  سیلیکون کربید  استفاده خواهد شد.

نمونه مجهز به دو موتور الکتریکی مجموعا 422 اسب بخار خروجی دارد و گشتاور نیز برابر با 543 نیوتن متر محاسبه شده است. زیکر اکس طی 3.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برثانیه می رسد که این حقیقتا یک رکورد رویایی برای خودرویی با این رده قیمتی محسوب می شود و بازهم تاکید می کنیم که یک چالش اساسی برای برندهای مطرح خواهد بود.

نمونه تک موتور  جیلی  زیکر اکس نیز رکورد صفر تا 100 کیلومتر را در 5.8 ثانیه ثبت می کند که این شاخص نیز قابل تحسین است. مجموع خروجی پیشرانه این تریم 268 اسب بخار محاسبه شده است.

 
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
زیکر اکس
 

Zeekr X

تمامی تریم های  زیکر اکس  از بسته باتری 66 کیلووات ساعت استفاده می کنند. برد حرکتی خودرو در نمونه تک موتور برابر با 560 کیلومتر برآورد شده است. این شاخص در تریم 2 موتور عدد 512 کیلومتر را نشان می دهد.

زیکر  بر کیفیت بالای رانندگی و سیستم تعلیق این کراس اوور اکس تاکید ویژه ای دارد. سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ و سیستم ترمز  IPB  از ویژگی های این بخش محسوب می شوند.

سامانه تمام چرخ الکتریکی  زیکر اکس  نیز به شکل هوشمند عمل می کند و با توجه به شرایط مسیر بین دو یا چهارچرخ محرک تغییر حالت می دهد.

کابین  زیکر اکس  نیز کیفیت بالای مواد اولیه را همراه خود دارد. صندلی ها نیز به شکل 5 سرنشین و یا 4 سرنشین قابلیت انتخاب توسط مشتری را دارند. صندلی های عقب از ویژگی تاشوی الکتریکی بهتره می برند.

در قسمت سقف نیز از الگوی پانورامیک 1.2 مترمربعی استفاده شده که منظره ای دلچسب از آسمان را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. از دیگر ویژگی های کابین می توان به نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی 14.6 اینچی، شارژ بی سیم، نورپردازی داخلی و... اشاره کرد.

قیمت پایه تریم تک موتور فقط 27600 دلار است.

 
زیکر اکس کابین
زیکر اکس کابین
زیکر اکس کابین
زیکر اکس کابین
زیکر اکس کابین
زیکر اکس کابین
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید